مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

صدور سند مالکیت روستایی 2 برابر افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از رشد 2 برابری صدور سند مالکیت از ابتدای امسال تاکنون برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
تصویر صدور سند مالکیت روستایی 2 برابر افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، رضا خواجه ای افزود: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، موجب افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان به خوبی توانسته در این زمینه موفق عمل کند بطوریکه در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزایش نشان می دهد.

به گفته این مسوول، در چهار ماهه اول سال گذشته به تعداد ۵۱۳ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و شهری صادر شده، که این میزان در مدت مشابه سال جاری به تعدادیکهزار و ۶۰ فقره افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: برخورداری از مزایای مالکیت تثبیت شده به خصوص برای اقشار روستاییان از ملزومات یک توسعه موزون است زیرا منابع به صورت منطقی و عدالت‌گونه میان مردم آن جامعه تقسیم می‌شود.

این مسوول ادامه داد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود و این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سند دار کردن واحد مسکونی به موازات سایر سیاستهای توسعه ای مناطق روستایی از جمله این روش هاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآوری کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۷۰۷ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی به میزان ۷۴.۱ درصد در استان صادر شده که این میانگین در سطح کشور ۶۳.۳ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای افزود: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمدتا جزو اقشار کم درآمد حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

به گفته این مسوول، مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مساکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت های مردمی، جلوگیری از مهاجرتهای بی رویه و فراهم کرددن زمینه مهاجرت معکوس به روستاها، برخی اهداف عمده ثبت و صدور اسناد و املاک روستایی به شمار می آید.

منبع: ایرنا

330700