یک نماینده مجلس در خصوص حضور زاکانی در شهرداری تهران؛

ترک جایگاه نمایندگی بی‌احترامی به رأی مردم است/ احتمال خروج سه نفر از مجلس

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور زاکانی در شهرداری تهران، بیان کرد: در کشور قحط رجال نداریم که انتخاب منحصر به یک فرد باشد. رجال بسیار شایسته‌ای در این زمینه وجود دارد و ضرورتی به حضور نمایندگان مجلس نیست.
تصویر ترک جایگاه نمایندگی بی‌احترامی به رأی مردم است/ احتمال خروج سه نفر از مجلس

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در خصوص حضور نمایندگان مجلس در شهرداری تهران و یا کابینه رئیسی و ترک جایگاه نمایندگی به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: مردم به نمایندگان اعتماد کرده و با امیدواری به آنها رأی دادند. رها کردن مسئولیت نمایندگی در شرایطی که فوریت و اضطراری نیست؛ به نظر بی‌احترامی به شعور عمومی مردم است. نمایندگان باید به موکلان خود احترام گذارند.

جلالی ادامه داد: خروج از مجلس و حضور نمایندگان در مسئولیت‌های دیگر با اخلاق عرفی هماهنگ نیست. اگر در وضعیت مشابه این آقایان بودم به دلیل احترام به مردم، حضور در جایگاه‌های جدید را نمی‌پذیرفتم.

وی در خصوص موافقت مجلس با این موضوع گفت: در حال حاضر حضور ذهن ندارم که ترک مجلس توسط یک نماینده موافقت و رأی گیری از تمام نمایندگان را لازم دارد و یا صرفا نیاز به تأیید هیئت رئیسه مجلس است.

این نماینده مجلس افزود: در کشور قحط رجال نداریم که انتخاب منحصر به یک فرد باشد. رجال بسیار شایسته‌ای در این زمینه وجود دارد و ضرورتی به حضور نمایندگان مجلس نیست.

جلالی بیان کرد: شهرداری یک امر تخصصی است و نیاز به دانش مرتبط برای مثال در شهرسازی و یا حداقل فضای سبز و محیط زیست است. افراد باید سعی کنند طبق توانایی خود مسئولیت قبول کنند. ضمن این که مجلس نباید خالی شود؛ به نظر می‌رسد غیر از زاکانی، یک یا دو نفر دیگر نیز از مجلس خارج شوند.

330427