زمان آغاز به‌کار مهدوی‌کیا در تیم ملی

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره وضعیت مهدوی کیا می گوید: سرمربیگری مهدوی کیا در تیم ملی امید قطعی است اما او در حال رایزنی با مسئولان باشگاه هامبورگ برای آغاز فعالیتش در ایران است.

تصویر زمان آغاز به‌کار مهدوی‌کیا در تیم ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، انتصاب مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید، یکی از چندین خبر مهم ماه های گذشته است که می تواند به سال ها ناکامی این تیم با این اسطوره و مربی ایرانی شاغل در تیم های پایه هامبورگ خاتمه دهد.

مهدوی کیا که پیش از این توانسته در آکادمی فوتبال خود به موفقیت های چشم گیری برسد، در راس امور تیم ملی امید قرار می‌گیرد ولی از حدود یک ماه گذشته که خبر حضور او در این تیم رسانه ای شده، هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده است و باید تا حدود ۵۰ روز دیگر اسامی بازیکنان این تیم به AFC ارسال شود و نهایتا تیم ملی از پنجم تا نهم آبان در تاجیکستان برای صعود به مرحله نهایی تلاش کند.

میرشاد ماجدی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان درباره وضعیت مهدوی کیا می گوید: «از نظر ما او سرمربی تیم است و تنها منتظریم که مجوز حضور او را از باشگاه فعلی اش یعنی هامبورگ بگیریم. بعید می‌دانم که هامبورگ مخالفت کند چرا که بحث ملی مطرح است‌.»

با این حال هنوز بحث حضور مهدوی کیا در تهران، عقد قرارداد و ارائه برنامه ها و اسامی نیازهایش روی هوا مانده و هیچ چیز مشخص نیست.

این وضعیت در حالی است که تعطیلات لیگ فرصت مناسبی برای برگزاری اردو و شناسایی نفرات مناسب برای تشکیل این تیم بعد از حدود یک سال و نیم تعطیلی است چرا که باید تا پنجم مهر اسامی نفرات نهایی به AFC ارسال شود.

امیدهای ایران در این مسابقات که حکم انتخابی و صعود به مرحله نهایی را دارد با تاجیکستان، نپال و لبنان رو به رو می شوند که به میزبانی دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد. تیم صدرنشین مستقیما به مرحله بعد صعود می کند و تیم دوم باید امیدوار به کسب یکی از چهار سهمیه تیم های دوم گروه های یازده گانه باشد.

مرحله نهایی این مسابقات که از سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است، ۱۱ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ (یک تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲) برگزار می شود.

منبع: ایسنا

330108