فرماندار شهرستان خدابنده:

۱۰ میلیون متر مکعب آب سد تالوار به روستاهای خدابنده تخصیص یافت

فرماندار شهرستان خدابنده از تخصیص ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد تالوار برای تامین آب شرب روستاهای بخش افشار، بزینه‌رود و مرکزی خبر داد.
تصویر ۱۰ میلیون متر مکعب آب سد تالوار به روستاهای خدابنده تخصیص یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده اظهار کرد: با پی‌گیری‌های مجدانه نماینده شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد تالوار برای تامین آب شرب روستاهای بخش افشار، بزینه‌رود و مرکزی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب روستاهای این شهرستان از طریق چشمه‌ها، قنات و آب‌های زیرزمینی است، افزود: توزیع آب در اکثر روستاهای این منطقه بیش از نیاز است اما دلیل کمبود آب شرب بهداشتی در روستاهای شهرستان خدابنده استفاده روستائیان از آب شرب در حوزه کشاورزی است.

فرماندار خدابنده با بیان اینکه همه ساله از اواسط شهریورماه با تنش‌آبی در روستا‌های این منطقه مواجه هستیم، ادامه داد: ۸۵ درصد تنش‌آبی در روستاهای خدابنده به دلیل استفاده از آب شرب بهداشتی در کاشت صیفی‌جات است.

این مسؤول با بیان اینکه هفته‌ای یک یا دو بار از طریق تانکر‌های مد‌نظر برای تامین آب شرب بهداشتی روستا‌هایی که با تنش‌آبی مواجه هستند، آب‌رسانی می‌شود، افزود: اهالی این هفت روستا در محل زندگی خود چاه‌دستی دارند که برای شست‌شو استفاده می‌کنند.

بیگدلی با تاکید بر اینکه فرایند استحصال آب شرب که برای دولت هزینه‌های زیادی را هم در بردارد فقط باید در حوزه آب شرب بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد تا با کم آبی مواجه‌ نشویم، تصریح کرد: طبق دستور دادستان کارشناسان شرکت آبفا با عنوان ضابط خاص قضایی با انشعابات غیرمحاز برخورد جدی خواهند داشت.

منبع: فارس

330012