زنگنه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

غرب با اتهام به ایران به دنبال امتیازگیری است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هدف غرب و اسرائیل در متهم کردن ایران ایجاد یک فشار و بهره‌برداری سیاسی برای کسب امتیازات بیشتر است که البته در عمل با تصمیم روشن ایران و سخنان رئیس جمهور مبنی بر استقبال از هر نوع طرح دیپلماتیک مواجه شدند.
تصویر غرب با اتهام به ایران به دنبال امتیازگیری است

صباح زنگنه، کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص اتهامات آمریکا، اسرائیل و انگلیس به ایرن در رابطه با حوادث اخیر کشتی‌‌ها در دریای عمان به خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون، گفت: این کشورها در آستانه آغاز دولت جدید و ریاست جمهوری رئیسی و همچنین بحث مربوط به بازگشت به میز مذاکرات در وین و احیای برجام به دنبال ایجاد فضای تبلیغاتی و امنیتی در منطقه خاورمیانه هستند؛ بدون این که مطالب اثبات شده‌ای علیه ایران در اختیار داشته باشند.

زنگنه تصریح کرد: عجله و تلاش انگلیس و رژیم صهیونیستی در فضاسازی ها مشهود است. این کشورها این اتهام را در گروه 7 و اجلاس ناتو نیز دنبال کردند؛ حتی سعی کردند در سازمان ملل متحد نیز مطرح کنند که البته پاسخی دریافت نکردند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی با مجموع این اقدامات قصد داشتند، مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تحت تأثیر قرار دهند که با دریافت پاسخ روشن ایران عقب نشینی کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: غرب و اسرائیل از این فضاسازی‌ها به دنبال ایجاد یک فشار و بهره‌برداری سیاسی برای کسب امتیازات بیشتر بودند که در عمل با تصمیم روشن جمهوری اسلامی و سخنان رئیس جمهور مبنی بر استقبال از هر نوع طرح دیپلماتیک مواجه شدند.

زنگنه در پایان تأکید کرد: باید مراقب تحرکات رژیم صهیونیستی و دیگر نیروهای ناراضی و عوامل سوم در منطقه بود. زیرا ممکن است زمینه سازی خرابکاری‌ها را انجام و سپس به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند و به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود باشند.

329859