پرسون گزارش می‌دهد؛

هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان و اتهام‌زنی به ایران

در حالی یک کشتی اسرائیلی در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته که آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، ایران را در این جریان متهم می‌کنند. 
تصویر هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان و اتهام‌زنی به ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، روز جمعه خبری منتشر شد مبنی بر این که یک کشتی شامگاه پنج شنبه در دریای عمان مورد حمله قرار گرفته است؛ این حادثه در حدود فاصله 300 کیلومتری با مسقط، پایتخت عمان رخ داده است. چند ساعت بعد از وقوع حادثه وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که کشتی آسیب دیده تحت مالکیت رژیم صهیونیستی است. در جریان این اتفاق دو خدمه کشتی جان خود را از دست دادند.

برخی معتقدند حمله به کشتی در پاسخ به حمله اخیر اسرائیل به فرودگاه الضبعه در منطقه القصیر سوریه صورت گرفته است. همچنین این موضوع در واکنش به هک سیستم قطارها و وزارت راه و شهرسازی ایران نیز بیان می‌شود. اتهامات بی پایه و اساس در این موضوع به ایران در حالی مطرح می‌شود که غرب با در دست داشتن رسانه‌ها و جهت‌دهی آنان در حال اعمال سیاست‌های خود است و از فشار بر ایران حتی با بهانه‌های واهی خرسند است.

واکنش اسرائیل، مالک کشتی

به دنبال این حادثه، اسرائیل سریع ایران را متهم حمله به کشتی خود دانست. به گونه‌ای که لابید، وزیر خارجه این رژیم هشدار داد که پاسخ سختی را به حمله به کشتی اسرائیلی می‌دهند.

واکنش ایالات متحده آمریکا و انگلیس

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا نیز اعلام کرد که به باور دولت لندن، ایران پشت حمله به این نفتکش بوده و این کار «حمله‌ای عامدانه و نقض فاحش قوانین بین‌المللی» است.
وزیر خارجه بریتانیا مدعی است که حمله به این نفتکش که منجر به کشته شدن دو نفر، از جمله یک شهروند بریتانیا شده، توسط پهپادهای انتحاری ایران انجام شده است.

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای مدعی شد: «با بررسی اطلاعات موجود، اطمینان داریم که ایران این حمله را انجام داده است.»

واکنش سخنگوی وزارت خارجه

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایرات در رد اتهام‌ها درباره حمله به نفتکش اسرائیلی گفته بود: «موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر قدس باید دست از اتهام‌زنی‌های واهی بردارد. این رژیم بار اولش نیست که از این اتهامات مطرح می‌کند. این اتهامات تا چه حد بچه‌گانه و در چارچوب لابی اجاره‌ای و شناخته شده رژیم اشغالگر قدس در آمریکاست. رژیم اشغالگر قدس هر کجا پا گذاشته با خودش ناامنی، خشونت و ترور و جنگ برده و برای همین، مسئول آن کسانی هستند که پای این رژیم را به این منطقه باز کردند».

خطیب زاده افزود: «رژیم اشغالگر قدس باید بداند با این فرافکنی‌ها دردی از دردهایش دوا نمی‌شود. هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند. جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای تردید نمی‌کند برای این‌که از منافع عالیه مردم و از امنیت ملی خودش محافظت کند».

احتمال درگیری اسرائیل و ایران

کارشناسان در خصوص احتمال افزایش درگیری میان اسرائیل و ایران هشدار می‌دهند و آن را عاملی مخرب برای وضعیت منطقه خاورمیانه می‌دانند. کارشناسان می‌گویند اسرائیل به زودی درصدد جبران این حادثه اقدامی را انجام می‌دهد و احتمال این نیز وجود دارد که یک کشتی ایرانی مورد حمله واقع شود. ایجاد تنش در منطقه به نفع هیچ یک از کشورها نیست و باید منتظر نوع تلافی اسرائیل البته با ارائه شواهد لازم در خصوص اتهام‌زنی به یک کشور خاص شد.

328518