برنامه شورای ششم برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی

عضو شورای ششم برنامه و رویکردهای شورای ششم را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد.
تصویر برنامه شورای ششم برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره رویکرد شورای ششم در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی که مهمترین دغدغه شهروندان تهرانی است؟ گفت: طرحی که در حوزه شورای شهر باید در اولویت قرار گیرد، موضوع حمل و نقل است، چرا که مساله بسیار مهمی است و با زندگی و تجارت و کسب و کار مردم سر و کار دارد.

او با تاکید بر اینکه موفقیت هر حوزه‌ای در گرو حمل و نقل شهری است، گفت: به این مساله توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و برنامه‌های خود را براساس به کارگیری حداکثر توان، تنظیم خواهیم کرد.

تشکری هاشمی افزود: می‌دانیم منابع مالی محدود است و عقب‌ماندگی در حوزه حمل و نقل بسیار زیاد است به ویژه اینکه در ۴ سال اخیر نه تنها رشدی در حوزه حمل و نقل نداشتیم، بلکه با فرسودگی ناوگان و به اورهال رسیدن قطارهای مترو نیز روبرو بودیم. در مجموع عقب ماندگی مفرطی در حوزه حمل و نقل داریم و در نتیجه به آن توجه ویژه خواهیم کرد، اما می‌دانیم که منابع محدود است و با توجه به آن باید راهکارهای مناسب را انتخاب کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: راهکار مناسب در مرحله اول این است که هرچه را که موجود داریم به نحو شایسته از آن استفاده کنیم، دوم بحث‌های توسعه‌ای است و در این زمینه تامین ناوگان اتوبوسرانی و مترو در اولویت اول خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که شهرداری از سال گذشته ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس تهیه کرده است و تامین ۲۵۰ دستگاه دیگر نیز در دستور کار است، اما با توجه به اینکه نیاز تهران خیلی بالاتر از این ارقام است، چه تعداد اتوبوس برای شهر تهران در سال جاری و یا سال آینده تامین خواهد شد؟ گفت: باید منابع شهرداری را بررسی کنیم، وضعیت تولیدات کارخانه‌های داخلی سنجیده شود و با آن‌ها مذاکره کنیم در نهایت مذاکراتی با دولت و اگر نیاز شد با مجلس داشته باشیم.

تشکری هاشمی افزود: تهران نیاز به ۹ هزار دستگاه اتوبوس دارد اما در حال حاضر به طور متوسط دو هزار دستگاه اتوبوس فعال موجود است. بخشی از نیاز حوزه حمل و نقل را باید از محل بازسازی اتوبوس‌ها وارد چرخه کنیم و بخشی از کسری را با خرید اتوبوس جبران دهیم و امیدواریم این کار با اولویت اصلی انجام شود.

منبع: ایلنا

329838