از تیرماه امسال اعمال شد؛

رشد 70 درصدی یارانه مراکز توانبخشی بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت از تیر امسال با تعرفه جدید مصوبه مجلس بیش از ۷۰ درصد افزایش دارد گفت: این مهم در استان اعمال شده است.
تصویر رشد 70 درصدی یارانه مراکز توانبخشی بهزیستی زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد محمدی قیداری افزود: بهزیستی به مراکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن، معلولین ذهنی، جسمی حرکتی و سالمندان هر ماه یارانه پرداخت می‌کند که این یارانه ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: در خصوص نحوه هزینه کرد یارانه نیاز و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات به گروه‌های هدف تحت پوشش نظارت بیشتری انجام می گیرد.

این مسوول ادامه داد: تعداد ۷۰ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و مراکز مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارند و نزدیک به هشت هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ۳۲۵ فرد ضایعه نخاعی نیز از خدمات ویژه توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری بهره‌مند هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی مراکز روزانه معلولین، توانبخشی از راه دور انجام می گیرد و خدمات آموزشی به ۷۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت در منزل ارائه می‌شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف، کمک هزینه توانبخشی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کردند و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان نیز کمک هزینه ارتز و پروتز به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

329778