توسط شبکه مردم نهاد تعاونی‌های روستایی صورت گرفت:

توزیع بیش از پنج هزار تن آرد میان روستاییان

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اظهار کرد: شبکه تعاونی های روستایی استان کرمانشاه بیش از ۲۷۰ واحد فروشگاه مواد سوختی و مصرف روستایی را در روستاهای استان به صورت فعال دارد که کالاهای اساسی و سوخت روستایی را با کمترین هزینه در اختیار مصرف کنندگان روستایی قرار می دهد
تصویر توزیع بیش از پنج هزار تن آرد میان روستاییان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اعلام کرد: بیش از پنج هزار تن آرد امسال تاکنون توسط شبکه مردم نهاد تعاونی‌های روستایی میان روستاییان استان توزیع شد.

ایرج صفایی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به روستاییان و کشاورزان و با توجه به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و براساس وظایف ذاتی محوله به شبکه تعاونی های روستایی، این شبکه مردم نهاد در سطح روستاها و گاهی در سطح شهرها اقدام به توزیع کالاهای اساسی می نماید.

او گفت: شبکه تعاونی های روستایی استان کرمانشاه بیش از ۲۷۰ واحد فروشگاه مواد سوختی و مصرف روستایی را در روستاهای استان به صورت فعال دارد که کالاهای اساسی و سوخت روستایی را با کمترین هزینه در اختیار مصرف کنندگان روستایی قرار می دهد.

وی در ادامه به توزیع مواد سوختی اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش از ۲۰ میلیون لیتر انواع مواد سوختی نیز میان روستاییان استان توزیع شده است.

این مقام مسئول در حوزه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به نقش شبکه تعاون های روستایی در توزیع کالاهای اساسی در مناطق سخت‌گذر و کم‌برخوردار استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی این شبکه در اقصی نقاط استان و حتی در آبادی‌ها و روستاهای کم جمعیت، در سنوات گذشته بیشتر اقلام کالاهای مصرفی و نهاده‌های کشاورزی و سوخت مورد نیاز روستانشینان توسط این تعاونی‌های روستایی تامین و توزیع می‌شده است.

او یادآوری کرد که منبعد نیز می‌توان با تکیه به این پتانسیل و ظرفیت، نسبت به خدمات رسانی بیشتر به روستاییان و افزایش بهره وری در خرید و فروش محصولات کشاورزی و توزیع نهاده های دامی و کشاورزی و در نهایت افزایش تولید اقدام کرد.

صفایی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی روستایی در اکثر روستاهای استان دارای انبار، فروشگاه توزیع مواد سوختی و مصرف و نیروی انسانی ماهر و با تجربه هستند، افزود: اکثر روستاهایی که سوخت و کالاهای اساسی آنها توسط شبکه تعاونی روستایی توزیع می‌شود بیشترین فاصله را از جهت بُعد مسافت با مرکز شهرستان داشته و از آبادی ها و روستاهای کمتر برخوردار محسوب می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت‌های تعاونی روستایی و خدمات رسانی آنها می‌تواند اثر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس داشته باشد و سبب تشویق مهاجرت ساکنین شهر به روستاها گردد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع :ایرنا

329770