۹ تالار باغ در خمین مهر و موم شد

سرپرست معاون بهداشتی و درمانی خمین گفت: ۹ تالار باغ و رستوران در این شهرستان به‌علت رعایت نکردن مصوبات ستاد مقابله با کرونا و تخلف بهداشتی مهر و موم شد.

تصویر ۹ تالار باغ در خمین مهر و موم شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، ابوذر صباغی روز شنبه افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا از ۱۴ مرداد ماه جاری فعالیت تالار باغ ها و رستوران ها در شهرهای قرمز استان ممنوع بوده و با انجام ۱۴۰ بازدید از ۱۲ تالار باغ ورستوران ۹ واحد متخلف شناسایی و با آن ها برخورد شد.

وی بیان کرد: با وجود تذکر و اخطارهای لازم ، واحدهای مهر و موم شده اقدام به برگزاری مراسم و پذیرش مراجعان داشتند.
سرپرست معاون بهداشتی و درمانی با اشاره به اینکه تجمعات کانون انتقال ویروس کرونا است، تاکید کرد: خانواده‌ها به شدت از حضور در جشن های عروسی خودداری کنند چراکه سویه دلتای کرونا سرعت انتقال بالایی دارد و وضعیت شیوع بیماری در خمین وخیم گزارش شده است.

صباغی گفت: امکانات محدود درمانی خمین در شرایط قرمز کرونا پاسخگو نیست و این روزها مدافعان سلامت شاهد صحنه‌های غم‌انگیز و تاسف بار جان باختن و یا شرایط جسمی نامناسب بسیاری از همشهریان به ویژه جوانان به ‌لیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند.

بر اساس آخرین گزارش مراجع سلامت کشور ، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ نیمه مردادماه جاری در کشور شناسایی شدند که ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنان بستری شده‌اند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسید که تاکنون سه میلیون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند.

۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ کشور در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه امام راحل است و در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن رنگ قرمز کرونا لحاظ شده است.

329725

مطالب مرتبط