امام جمعه مهران مطرح کرد:

در هشت سال گذشته خبرنگاران مورد توهین قرار گرفتند

امام جمعه مهران گفت: متاسفانه در این ۸ سالی که گذشت در سطح وزیر و معاون وزیر، نماینده مجلس به خبرنگاران دلسوز کشور توهین‌ها و تهدیدها و فشارهای زیادی از طریق سیاسیون تحمیل شد. تنها جرم خبرنگاران عزیز کشور ما بیان نقاط ضعف و انتقاد دلسوزانه بود.
تصویر در هشت سال گذشته خبرنگاران مورد توهین قرار گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، حجت الاسلام سید عبدالله امینی؛ امام جمعه شهرستان مهران در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، ابراز داشت: مهمترین کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که دولت آقای رئیسی باید به آنها توجه کند عبارتند از : مردمی بودن، وفاق ملی، گفتگوی صادقانه با مردم با قطع نظر از پیرایه‌های سیاسی و مانند آن، نگاه به ظرفیت‌های فراوان کشور، مبارزه با فساد و اجرای عدالت، پرداختن به اقتصاد و معیشت مردم با برنامه‌ریزی قبلی، سیاست خارجی، فرهنگ، مبارزه با جنگ نرم و تبلیغات مسموم دشمن بود که دولت آقای رئیسی باید به عنوان یک سند تحول‌آفرین به آن نگاه کند.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین خواستند که هرچه سریع‌تر دولت را تشکیل دهند و نمایندگان مجلس نیز سریعتر صلاحیت وزراء را تایید کنند. نمایندگان مجلس سلایق سیاسی و امتیاز خواهی را کنار بگذارند و به تشکیل هرچه سریعتر دولت کمک کنند. همچنین وزراء باید هرچه سریعتر نیروهای جوان، کارآمد، متخصص، باانگیزه، با نشاط و روحیه‌ی جهادی و انقلابی را بدون نگاه رابطه‌ای و رانتی یا اعمال نفوذ نمایندگان مجلس شناسایی کنند و در سمت‌های استانداران، فرمانداران و مدیرکل‌ها قرار دهند.

امام جمعه مهران اضافه کرد: در مقابل دشمنان انقلاب و کشورهای سلطه‌گر دولت باید با قدرت و صلابت وارد شود. مقام‌معظم‌رهبری در سال‌های قبل فرمودند: هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در برابر آن‌هاست و حقیقتا در همین مورد اخیر که ما با آمریکائی‌ها و غربی‌ها مذاکره کردیم هزینه زیادی را پرداخت کردیم و امتیازات زیادی را به غربی‌ها دادیم. اما در مقابل با بد عهدی بلکه نقض آشکار برجام توسط آمریکا و غربی‌ها مواجه شدیم .

وی در بخش دیگری از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرستان مهران، اظهار داشت: این هفته ۱۷ مرداد روز خبرنگار است. متاسفانه در این ۸ سالی که گذشت در سطح وزیر و معاون وزیر، نماینده مجلس به خبرنگاران دلسوز کشور توهین‌ها و تهدیدها و فشارهای زیادی از طریق سیاسیون تحمیل شد. تنها جرم خبرنگاران عزیز کشور ما بیان نقاط ضعف و انتقاد دلسوزانه بود. دولت قبل به جای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خبرنگاران آنها را تحت فشارهای مختلف و توهین قرار می‌داد. بلاخره کلام بنده اینست که دولت و مجلس تحمل منتقد و مخالف را داشته باشند.

حجت الاسلام امینی در پایان تصریح کرد: مساله بازارچه‌ چنگوله یکی از مسائل مهم شهرستان مهران است که باعث اشتغالزایی و تحول بزرگی در شهرستان می‌شود. حالا که طرف عراقی عزم خود را راسخ کرده و حتی از محل بازارچه دیدن کرده و موافقت‌های لازم نیز گرفته شده، تعلّل در این مساله قابل توجیه نیست و مسئولان شهرستانی و استانی باید در بازگشایی آن همه توان خود را به کار گیرند.
نوروزی_استان ایلام

329632