استاندار خراسان جنوبی خواستار توقف خام فروشی مواد معدنی شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: خام فروشی مواد معدنی باید متوقف شود تا این مواد با قیمت واقعی خود فروخته شود و نقش بیشتری در ایجاد اشتغال و درآمد ایفا کند.
تصویر استاندار خراسان جنوبی خواستار توقف خام فروشی مواد معدنی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، حمید ملانوری در نشست مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه زری خوسف) افزود: یکی از بزرگترین مزیت‌های خراسان جنوبی وجود معادن فراوان با ذخایر قابل توجه است، اما میزان بهره‌مندی ما از معادن استان بسیار کم است.

وی اظهار داشت: علت این عدم توفیق به این جهت است که بسیاری از معادن مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌اند و در معدود معادنی هم برداشت صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سیاست ما در این بازه زمانی خدمتگزاری، برنامه‌ریزی و کار بر روی معادن به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی تولید و توسعه در خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: مردم باید بتوانند به طور ویژه از عواید این ذخایر ارزشمند بهره ببرند و استان نیز باید بتواند از قبل این برداشت‌ها و بهره برداری‌ها، توسعه خود را پیش ببرد.

وی به اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری زمینه ورود بخش خصوصی صلاحیت‌دار را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه معادن نیز باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در استان ورود کنند یادآور شد: با وجود نیروهای جوان و خوش‌فکر و با سوابق درخشان سهامدار جدید معدن قلعه زری، مشکلات این واحد هرچه زودتر برطرف شده و تولید آن به ظرفیت واقعی برسد.

نشست مدیران شرکت پارت گوال (سهامدار جدید معدن قلعه زری خوسف) با استاندار با هدف بررسی مسایل و مشکلات این واحد معدنی و ارائه راهکارهای لازم در راستای توسعه شرایط موجود انجام شد.

خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.

منبع:ایرنا

329187