معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان:

12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: 12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت.
تصویر 12 اثر هنرمندان صنایع‌دستی زنجان به جشنواره بین‌المللی ایران راه یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، الناز خدایی‌فرد از راهیابی ۱۲ اثر هنرمندان صنایع‌دستی استان به جشنواره بین‌المللی ایران خبر داد و اظهار کرد: این ۱۲ اثر از زیورآلات سنتی و ملیله‌کاری انتخاب‌شده‌اند و یکی از اساتید پیشکسوت در رشته ملیله­ کاری به‌عنوان داور در این جشنواره حضور دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان افزود: این جشنواره از ۱۰ تا ۱۳ مرداد با حضور هنرمندان چندین کشور خارجی و داخلی در اصفهان در حال برگزاری است.

وی گفت: از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان به اعطای نشان دست خلاق، معرفی پیشکسوتان صنایع‌دستی، برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد که پنج پیشکسوت از استان زنجان برای انتخاب در این جشنواره معرفی‌شده‌اند.

خدایی‌فرد همچنین از از انتخاب استاد ابوالفضل ثبوتی پیشکسوت برگزیده رشته ملیله­ کاری استان در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران خبر داد و گفت: استاد ابوالفضل ثبوتی در رشته ملیله ­کاری به‌عنوان یکی از پنج استاد پیشکسوت برتر کشور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در استان اصفهان انتخاب شد.

معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان عنوان کرد: این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد صنایع‌دستی برای معرفی توانمندی هنرمندان استان­ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

وی با تأکید بر ضرورت تجلیل از پیشکسوتان صنایع‌دستی به‌عنوان وارثان این میراث کهن افزود: توجه جدی به اساتید و پیشکسوتان این قبیل صنایع می‌تواند دلگرمی و اشتیاق نسل جدید را در ادامه راه و روش آنان را به دنبال داشته باشد.

خدایی فرد گفت: ملیله زنجان از آن دسته آثاری است که باگذشت زمان و به لطف هنر دست هنرمندان زنجانی بر قدمت و ارزش آن افزوده می‌شود و باعث رونق و پیشرفت بیشتر شهر جهانی ملیله خواهد شد.

هنرهایی مانند ملیله­ کاری، قلم‌زنی روی مس، انگشتر سازی، چاقو، مسگری و معرق از جمله رشته‌هایی است که استان زنجان در آن‌ها حرفی برای گفتن دارد و هنرمندان زیادی در این رشته‌ها مشغول به کار هستند.

منبع: فارس

328858