تعویض دولت در اوج کشتار کرونا

آقای نمکی، وزیر بهداشت طی نامه‌ای به رهبری انقلاب خواسته است که کشور دو هفته تعطیل و قرنطینه سختگیرانه‌ای به اجرای گذاشته شود. البته این درخواست درست و کارشناسانه‌ای است ولی متاسفانه خیلی دیر و با تاخیر حداقل 15 ماهه صورت می‌گیرد.
تصویر تعویض دولت در اوج کشتار کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر گلاب نوشت: این خصیصه ما ایرانی‌ها است که کمتر موقعی علاج واقعه را قبل از وقوع می‌کنیم و حتی درمان را هنگام معمولش در پیش نمی‌گیریم و می‌گذاریم تا اوضاع به وخامت بکشد و تازه بر سر زنان به ‌فکر چاره می‌افتیم! متاسفانه دولت آقای روحانی در حال رفتن یکی از بدترین پیک‌های کرونا را تحویل می‌دهد؛ وضعیتی که همه خدماتش را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

یعنی اگر در زمینه‌های دیگر شاهد وضع مطلوبی بودیم و مخالفان دولت نمی‌توانستند از دستاوردهای قوه مجریه جلوگیری کنند و تحریم‌ها برطرف شده بود و تورم پایین آمده بود و فکر اساسی برای خشکسالی شده بود همین موضوع پیک وحشتناک کرونا با تلفات روزانه بالای 400 تن کافی بود که همه دستاوردهای دولت نادیده گرفته شود و لغو قطعنامه‌های ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل اصلا به چشم نیاید و مردم حق داشته باشند که معترض و شاکی بلکه از دولت دوازدهم عصبانی باشند. واقعا دوران غریبی است، شاید اگر عارف قزوینی زنده بود بیشتر و سوزناک‌تر می‌سرود که:
چه بدکرداری ‌ای چرخ/ سر کین داری ‌ای چرخ/ نه دین داری/ نه آیین داری ‌ای چرخ

مردم با رای بالا در 2 نوبت آقای روحانی را انتخاب کردند و پیام‌شان کاملا واضح بود که می‌خواستند به این وسیله با دنیا تشنج‌زدایی شود، وی البته در این زمینه تلاش فراوان کرد و ابتدا موفق شد ولی افراطیون در درون و برون نگذاشتند که ایران در سایه آرامش و صلح و ثبات گام‌های بلند توسعه را بردارد و حداقل برای مدتی نفسی تازه کند و زیرساخت‌های کشور نوسازی شوند و پس از سال‌ها مردم طعم رفاه نسبی را تجربه کنند. حالا مخالفان دولت در پوست خود نمی‌گنجند که مساعی دولت در این زمینه را مخدوش ساخته‌اند و خود دولت هم از سایر امور غفلت کرد و همین غفلت پاشنه آشیل او شد و حالا هنگام رفتن در تاریخ خواهند نوشت که دولت روحانی فاجعه بیماری را در اوج خود به دولت بعدی تحویل داد! به هر حال ما که مشتاق تجربه کردن در روابط خارجی هستیم کاش در درون هم تجربه بیندوزیم و برای نمونه درک کنیم که یک بیماری همین حالا در شهر قتل‌عام می‌کند و جز با بسیج همگانی و قرنطینه سختگیرانه و همه‌جانبه وضع از این هم بدتر خواهد شد.

پیش‌تر بارها نوشته شد و کارشناسان و پزشکان گاهی به التماس گفتند و نوشتند که ما بالاخره مجبور خواهیم شد زمانی به قرنطینه سخت و گسترده تن دهیم، چه بهتر در شرایط عادی‌تر باشد و قبل از قربانی شدن هزاران نفر صورت بگیرد. متاسفانه تصمیم‌گیران گوش‌شان بدهکار این حرف‌ها نبود؛ چه هموطنانی را که از دست دادیم و چه زجرهایی که مردم کشیدند و می‌کشند! حالا هم روشن است که اگر هر چه زودتر با تمام قوا به مبارزه با کرونا اقدام نشود کاردی که به استخوان رسیده آن را خواهد برید و شاید در آن هنگام چاره‌جویان به فکر چاره بیفتند! باز هم نوشتیم و کسان بسیار گفتند که کرونا موقع‌شناس نیست و کاری به دوره انتقالی دولت‌ها ندارد و از کمترین روزنه‌ها برای فاجعه‌سازی استفاده خواهد کرد و دیدیم که چنین شد. حالا دولت جدید اگر می‌خواهد در ابتدای کار خود با بحرانی همه‌جانبه و بلکه فاجعه‌ای عظیم روبه‌رو نشود حتی لحظه‌ای را نباید از دست بدهد و با تمام توان ابتدا سراغ قرنطینه سخت در کنار سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و خرید آن برود و همین‌جا روشن خواهد شد که همت و انگیزه و توان ودانش او برای حل معضلات کشور چقدر است.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: اعتماد

328812