استاندار زنجان:

واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۸ ساله آغاز شد

استاندار زنجان گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۸ ساله آغاز شده است و واکسیناسیون دانش آموزان باثبت نام درسامانه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی انجام می‌شود.
تصویر واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۸ ساله آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان با اشاره به روند واکسیناسیون در استان زنجان، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون به صورت هوشمند انجام می‌شود و این در حالی است که با توجه به ذخایر خوب واکسن، مدیریت خوبی نیز در این حوزه حاکم است.

او با بیان اینکه طبق برنامه واکسیناسیون گروه‌های خاص در استان زنجان انجام شده است، افزود: اماکن سیار، تجمیعی در واحد‌های تولیدی به غیر از اماکن ثابت ایجاد شده است تا روند واکسیناسیون شتاب بیشتری داشته باشد.

حقیقی بااشاره به اینکه تزریق واکسن به دانش‌آموزان ۱۸ ساله در استان زنجان آغاز شده است، گفت: این کار با ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

استاندار زنجان بااشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا به منزله پیشگیری از مرگ و میر‌ است، افزود: با رعایت ۴۲ درصدی دستورالعمل های بهداشتی نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

او با تأکید بر اینکه حضور فرهنگیان استان زنجان در کلاس های درس در گرو تزریق ۲ دُز واکسن کرونا است، گفت: هیچ منعی در تزریق دُز دوم واکسن فرهنگیان وجود نداشته و آموزش و پرورش استان زنجان اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده است.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: برگزاری مراسم در استان زنجان طبق چارچوب قانون انجام خواهد شد و دستورالعمل های لازم به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه فرمانداران استان زنجان باید در پوشش بهتر واکسیناسیون اهتمام بیشتری داشته باشند، ادامه داد: در این خصوص فرمانداران شهر‌های زنجان، طارم، ایجرود، ابهر، خرمدره، ماهنشان، سلطانیه و خدابنده جدیت بیشتری داشته باشند.

حقیقی همچنین به روند نزولی پیک پنجم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان تنها استان در کشور بود که پیک پنجم آن نسبت به پیک چهارم کاهشی بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

351042

مطالب مرتبط