با حضور شماری از مدیران استانی و شهرستانی و چهره های فرهنگی؛

کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر قیدار به بهره‌برداری رسید

با حضور شماری از مدیران استانی و شهرستانی و چهره های فرهنگی کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر قیدار افتتاح شد.
تصویر کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر قیدار به بهره‌برداری رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح این کتابخانه با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، کتابخانه عمومی جدیدی در شهر قیدار ساخته نشده بود، گفت: با بهره برداری از کتابخانه عمومی جدید در شهر قیدار، این شهر صاحب ۲ کتابخانه عمومی شد.

امیرعلی نیکبخش افزود: کتابخانه امام علی(ع) شهر قیدار نیز در زمینی به مساحت یک‌هزارو ۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۸۵۰ مترمربع ساخته شده است.

وی اظهار داشت: هرینه ساخت کتابخانه جدید شهر قیدار از محل اعتبارات استانی تامین شد و نهاد کتابخانه های عمومی نیز تجهیز، تامین منابع و نیروی انسانی آن را بر عهده داشت.

نیکبخش با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه جدید شهر قیدار بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: با افتتاح این کتابخانه شهرستان خدابنده دارای ۱۴ کتابخانه عمومی و یک کتابخانه سیار شد که۶ کتابخانه در روستاها فعالیت دارند.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان در زمان حاضر ۹۹ باب کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

نیکبخش اظهار داشت: هم اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

منبع: ایرنا

328357