حمام کبابیان همدان پس از مرمت و احیا افتتاح شد

در یک برنامه ویدئوکنفرانسی، با حضور استاندار همدان، علاوه بر حمام کبابیان همدان، ۵۷ پروژه‌ حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حوزه مرمت، فروشگاه‌ها و کارگا‌های صنایع‌دستی و زیرساختی با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تصویر حمام کبابیان همدان پس از مرمت و احیا افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر، شنبه ۹ مردادماه از افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های این اداره‌کل در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و سرمایه‌گذاری در مکان تاریخی و ارزشمند حمام کبابیان بصورت ویدئوکنفرانسی خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در این برنامه ویدئویی گفت: در حوزه میراث‌فرهنگی طی یک سال اخیر تعداد ۴۲ پروژه عمده مرمتی در سطح استان با حجم اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با میزان اشتغالزایی ۱۳۰ نفر انجام شده است.

مالمیر گفت: در حوزه صنایع‌دستی با توجه به اینکه همدان به لحاظ تولید صنایع‌دستی از استان‌های دارای قابلیت بوده، اکنون به لحاظ تعداد شهرهای جهانی و ملی صنایع‌دستی، تولید و صادرات منبت مبل و سفال در کشور رتبه اول را داشته و حائز اهمیت ویژه است.

او گفت: طی یک سال اخیر ۹ کارگاه تولیدی عمده محصولات صنایع‌دستی از قبیل مبل و منبت، سفال، نقاشی روی سفال، قاب‌سازی چوبی با اعتبار ۱۴۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۳ نفر به بهره‌برداری رسیده است و ۹۱۰ فقره مجوز صنایع‌دستی با اشتغال ۲۷۸۷ نفر در رشته‌های تولیدی صنایع‌دستی به صورت خانگی و کارگاهی در سطح استان صادر و ایجاد شده است .

او با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری نیز گفت: طی یک سال اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری شش پروژه زیرساخت عمرانی در روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری استان، با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و ۴۰ نفر اشتغال اجرا شده است.

سید سعید شاهرخی، استاندار همدان نیز در حاشیه این افتتاح اظهار داشت: براساس برنامه سه ماهه دولت در استان همدان، ۲۸۷ پروژه اصلی تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها ۳۴۶۰ میلیارد تومان است.

حمام کبابیان از جمله آثار فاخر تاریخی و پروژه‌های مهم مرمتی اداره‌‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شمار می‌آید که امروز پروژه بازسازی و مرمت آن با پایان رسیده و به صورت رسمی توسط مسئولان افتتاح شد.

327772