روحانی در ستاد ملی کرونا مطرح کرد؛

به ظرفیت داخلی خود اکتفا کردیم و موفق شدیم!

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده است، گفت: ما چاره‌ای نداشتیم به ظرفیت داخلی خود اتکا کنیم. کسی نبود به ما تجهیزات پزشکی و ماسک بدهد و الحمد الله هم موفق بودیم.
تصویر به ظرفیت داخلی خود اکتفا کردیم و موفق شدیم!

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آخرین جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در دولت دوازدهم گفت: از پایان سال ۹۸ که کرونا شروع شد هر هفته ستاد مقابله با کرونا جلسه تشکیل شد. در ۷۸ جلسه این ستاد ۵۷۳ مصوبه تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این جلسه با ستاد های استانی مرتبط بود و استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی هم بر خط حضور داشتند و این حضور خیلی به ما کمک کرد. همه مصوبات ستاد ابلاغ و اجرا شده است.

رئیس جمهور گفت: این جلسه جزو نهاد سازی‌های نظام بود و نظام ما از شروع درگیری با این بیماری احساس کرد که نیاز به این نهاد است و شورای عالی امنیت ملی آن را آغاز و مقام معظم رهبری مصوبات این نهاد را مصوبه شورای عالی امنیت ملی تلقی کردند.

وی اضافه کرد: در این ستاد هماهنگی و همفکری بین سه قوه و نیروهای مسلح بود. وزارت بهداشت در خط مقدم بود. تصمیمات ما همواره بر پایه خرد جمعی بوده است.تصمیمی نمی بینیم بر خلاف اصول علمی و روند جهانی باشد. ما چاره‌ای نداشتیم به ظرفیت داخلی خود اتکا کنیم. کسی نبود به ما تجهیزات پزشکی و ماسک به ما بدهد و الحمد الله هم موفق بودیم.

روحانی تصریح کرد: نیروهای مسلح از همان ابتدا با تمام امکانات به صحنه آمد. صدا و سیما مسئولیت سنگینی داشت و با همه توان کوشش کرد. افکار عمومی و مسائلی که مطرح می شد و دوگانه‌هایی که مرتب درست می شد. اولین آن دوگانه علم و دین بود. این دوگانه بسیار خطرناک بود که در رفع آن بیان و عمل مقام معظم رهبری (کمک) کرد.

رئیس جمهور بیان داشت: یک مرجع و یا مدرس عالی مقام نبود که بخواهند این دوگانگی را بیان کند و نگذاشتیم این دوگانگی ایجاد شود.

وی در مورد اهمیت واکسن گفت: واکس ساخته شده ما خیلی هم از دنیا عقب نبود و شش ـ هفت ماه فاصله داشت. واکسن سازی خیلی کار سختی است و برخی از واکسن‌ها ۱۵ سال طول می کشد ساخته شود. کواکس خیلی تخلف کرد و واکسن به ما به موقع نداد. اما ما بازهم جلو هستیم چون قرار بود تا پایان این دولت ۶۵ ساله ها به بالا را واکسن بزنیم اما الان صحبت از ۵۵ ساله ها است.

رئیس جمهور بیان داشت: بزرگترین و مجهزترین بیمارستان تاریخ ایران آماده افتتاح است و چند هفته دیگر افتتاح می شود. برخی دوستان می‌گفتند این بیمارستان را افتتاح کنید اما من گفتم اگر می‌خواهید بیمار پذیرش کند اما باید چند هفته دیگر افتتاح شود.

روحانی با اشاره به اینکه عملکرد دولت دوازدهم در زمینه گسترش و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در تمام تاریخ کشور بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم در یک سال و نیم گذشته از شیوع کرونا با وجود محدودیت‌های مالی شدید و گرفتاری در موضوع مقابله با کرونا، بیش از ۱۳ هزار تخت جدید بیمارستانی بستری و مراقبت‌های ویژه افتتاح کرده که کار عظیم و بی‌نظیری است.

رئیس جمهور پیشی گرفتن از پیش بینی‌ها در زمینه واکسیناسیون را از دیگر افتخارات دولت دوازدهم دانست و اظهار داشت: در حالی که وعده کرده بودیم تا پیش از پایان این دولت تمام افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه شوند، امروز افراد بالای ۵۵ و در برخی استان ها بالای ۵۰ سال و نیز افراد دارای مشاغل پرخطر مثل معلمان و اساتید دانشگاه و رانندگان در حال واکسینه شدن هستند.

روحانی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده، تا امروز مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداشتیم. گرچه این روزها در پیک پنجم روزهای بسیار سختی را می‌گذرانیم اما تاکنون کمبود تخت نداشتیم و امیدواریم این افتخار هم تا آخر حفظ شود که بیماری بدون تخت، بدون دارو و بدون مراقب نماند.

رئیس جمهور با تشکر از مردم برای همراهی با توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: اگر مردم همراهی نمی‌کردند هیچ موفقیتی نداشتیم. همچنین عملکرد کادر درمان کشور به عنوان یک نقطه بارز در تاریخ کشور ثبت شد و همه نیروها، نهادها و مردم نیز در زمینه مقابله با کرونا همبستگی مثال زدنی داشتند.

327748