مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سرانه مصرف کشوری با ۱۷۰ لیتر رقم بزرگی است.
تصویر افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز رسید

به گزارش پرسون از کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش سرانه مصرف آب استان به ۲۴۸ لیتر در شبانه روز خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سرانه مصرف کشوری با ۱۷۰ لیتر رقم بزرگی است.

کاکاوند با بیان اینکه استان کرمانشاه سخت‌ترین سال را از نظر خشکسالی و کمبود آب تجربه می‌کند که طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده، اظهار داشت: خشکسالی و کاهش نزولات جوی بیشترین تاثیر را بر منابع تامین آب در استان داشته است به طوری که اکثر چشمه‌های کوچک در روستا‌ها خشک شده، سراب‌های بزرگ با افت شدید آبدهی مواجه شده اند که گا‌ها این میزان به ۷۵ درصد می‌رسد.

کاکاوند با اشاره به کاهش آبدهی و خشکی چاه‌های سطح استان افزود: در حال حاضر خیلی از چاه‌ها خشک شده و مابقی هم با افت آبدهی میانگین ۴ لیتر بر ثانیه مواجه شده اند، اما با توجه به پیش بینی شرایط کنونی از زمستان سال پیش کار‌های مفیدی صورت گرفته که در حال حاضر بجز شهر کرمانشاه شهر‌های ما در سایر نقاط استان مشکل حادی ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از آبرسانی سیار به ۱۴۰ روستا خبر داد و گفت: تعداد روستا‌هایی که آبرسانی سیار می‌شود نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، ما در برخی از روستا‌ها دچار مشکل کم آبی هستیم، اما بیشترین مشکل مربوط به بحث توزیع آب شرب و مصارف غیرمجاز است.

کاکاوند در ادامه مهمترین مشکل در شهر کرمانشاه را مصرف بیش از حد آب دانست و اظهار داشت: خواهشی که از این بابت از همشهریان گرامی داریم این است که مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش داده تا مشکلات موجود کاهش یابد.

وی همچنین با اشاره به وارد مدار شدن تصفیه خانه دوم شهر کرمانشاه طی چند روز گذشته گفت: متاسفانه این پروژه نواقصی داشت که امیدواریم این مشکلات امروز مرتفع شود و با به سرانجام رسیدن این پروژه قطعا بخش عمده مشکلات شهر کرمانشاه مرتفع خواهد شد.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

327743