زخمی شدن چند فلسطینی در جریان تیراندازی اشغال‌گران

در درگیری‌های شکل گرفته در شهر نابلس، نیروهای اشغال‌گر چندین تن از فلسطینیان را زخمی کردند.
تصویر زخمی شدن چند فلسطینی در جریان تیراندازی اشغال‌گران

به گزارش سایت خبری پرسون، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در جریان درگیری‌هایی در شهر نابلس میان فلسطینی‌ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی، هشت شهروند فلسطینی در پی تیراندازی‌ها زخمی شده و ده‌ها فلسطینی دیگر نیز در این درگیری‌ها در اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

همچنین در درگیری‌ها در کوه صبیح واقع در شهرک بیتا در جنوب نابلس یک جوان فلسطینی مورد حمله فیزیکی سربازان رژیم اشغالگر اسرائیلی قرار گرفت.

شهرک بیتا این روزها شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای اشغالگر و شهروندان فلسطینی به دنبال اعتراضات علیه احداث شهرک آویتار بر بالای کوه صبیح است.

عصر چهارشنبه نیز یک فلسطینی به نامه شادی عمر لطفی سلیم ۴۱ ساله از ساکنان این شهر به ضرب گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.

همچنین یک کودک به نام محمد مؤید العلامی پس از آنکه در ورودی شهرک بیت امر واقع در شمال شهر الخلیل هدف تیراندازی نیروهای اشغالگر قرار گرفت، در اثر شدت جراحت به شهادت رسید.

به گفته شاهدان عینی، شهروندان فلسطینی این کودک را به بیمارستان الاهلی در الخلیل منتقل کردند اما عصر چهارشنبه اعلام شد که او در اثر شدت جراحات به شهادت رسیده است.

احمد خریس، مسؤول دفتر اطلاع‌رسانی جبهه مردمی در نوار غزه در گفت‌وگوی مطبوعاتی ضمن عرض تسلیت برای شهادت العلامی تاکید کرد: آنچه رخ داده، جنایتی مرکب است که به تاریخچه جنایات رژیم اشغالگر در حق مردم، امت به ویژه کودکان ما افزوده شد.

خریس تاکید کرد: خون این کودک باید زنگ هشداری برای بیدار کردن تمامی وجدان‌ها بوده و خانواده‌های ساکن این شهر را آگاه کند، دشمن هنوز در کمین مردم ما است و سلاحی که در اختلاف‌نظرهای داخلی بیرون کشیده شده تنها باید به سمت دشمن گرفته شود.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس نیز گفت: شهادت العلامی به ضربه گلوله اشغالگران یک جنایت جنگی تمام عیار است و بار دیگر عادلانه بودن خواسته مردم ما برای محاکمه فرماندهان ارتش اشغالگر در دادگاه کیفری بین‌الملل را نشان داد.

روز شنبه نیز سه فلسطینی در تیراندازی سربازان اسرائیلی برای سرکوب راهپیمایی در محکومیت اقدام شهرک‌نشین‌ها در تصرف زمین‌های شرق طوباس زخمی شدند.

همچنین ابی عابودی، مدیر مرکز تحقیقات توسعه بیسان گفت، نیروهای نظامی اسرائیلی صبح امروز، پنج‌شنبه به مقر موسسه در شهر البیره حمله کردند. آنها درها را شکسته و سیستم‌های کامپیوتر را مصادره کردند.

در عین حال نیروهای اشغالگر به مقر جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین در مرکز کرانه باختری یورش برده و محتویات مقر را منهدم کرده و سیستم‌های کامپیوتر را مصادره کردند.

منبع: ایسنا

327569