اسرائیل به دنبال بازگشت خود به یونسکو

رژیم صهیونیستی در تلاش است برای تحمیل سیاست‌های خود به نهاد‌های بین المللی بار دیگر به سازمان یونسکو بازگردد.
تصویر اسرائیل به دنبال بازگشت خود به یونسکو

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از معا، منابع آگاه از تلاش رژیم صهیونیستی برای بازگشت به سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل، یونسکو، خبر می‌دهند.

بنابر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بازگشت این رژیم را به سازمان یونسکو، که در سال ۲۰۱۹ از آن خارج شد، در دست بررسی دارد. در آن زمان رژیم صهیونیستی خروج خود از این سازمان را به دلیل آنچه تعصب یونسکو نسبت به فلسطینیان در زمینه تصمیمات مربوط به قدس و سرزمین‌های فلسطینی از جمله تصمیم رد حاکمیت این رژیم بر قدس خواند، توجیه کرد.

لاپید به مقامات بخش سازمان‌های بین المللی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده احتمال پیوستن مجدد به یونسکو را بررسی کنند.

وبسایت صهیونیستی والا اعلام کرد لاپید معتقد است خروج رژیم صهیونیستی از برخی سازمان‌های بین المللی به حل مشکل ادعایی جانبداری این سازمان‌ها کمکی نکرده، بلکه باعث شد این رژیم کمتر بتواند بر چارچوب این نهاد‌ها تأثیر بگذارد و سیاست خارجی تل‎‌آویو نیز کم اثر شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل امسال از تصویب ۲ قطعنامه در حمایت از فلسطین در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) خبر داد. طبق اعلام این وزارتخانه قطعنامه‌های مذکور با عنوان «فلسطین اشغالی» و «مؤسسات آموزشی و فرهنگی» با اکثریت آراء در یونسکو تصویب شدند.

وزارت خارجه فلسطین در خصوص موضوع این قطعنامه‌ها اعلام کرد این دو قطعنامه بر وضع اشغالی قدس و باطل بودن اقدامات اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی در این شهر و همچنین ضرورت لغو هرچه سریع‌تر این اقدامات تأکید دارند.

327554