امین زندگانی در جمع بازیگران «دکتر نون»

امین زندگانی به گروه بازیگران نمایش «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان پیوست.

تصویر امین زندگانی در جمع بازیگران «دکتر نون»

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی مرزبان کارگردان این نمایش که از هفته گذشته بار دیگر تمرین آن را از سر گرفته است، از پیوستن امین زندگانی به گروه بازیگران این نمایش خبر می‌دهد و امیدوار است با وجود شرایط دشوار کرونایی ، طلسم اجرای نمایش «دکتر نون» شکسته شود.

این کارگردان تئاتر می‌گوید: فعلا مشغول تمرین هستیم . در حال حاضر حضور در تمرین تئاتر از خودگذشتگی زیادی می‌خواهد که بچه‌های ما این عشق را دارند و از جان مایه می‌گذارند. بیوگرافی و اخبار بازیگران ایرانی مثل ساناز سعیدی را در سایت پرسون بخوانید.

او که پیش از این در نمایش‌های «تانگوی تخم مرغ داغ»، «پایین، گذر سقاخانه» و «بنگاه تئاترال» با زندگانی همکاری کرده، از همکاری دوباره خود با این بازیگر بسیار خوشنود است و یادآوری می‌کند: سال‌هاست یکدیگر را می‌شناسیم و با هم همکاری داریم. خوشبختانه همکاری جدیدمان هم بسیار رضایت‌بخش است و امین زندگانی در نقش «دکتر نون» در کنار صدرالدین زاهد، در نقش «دکتر مصدق» زوج هنری خوبی را تشکیل می‌دهند.

مرزبان امیدوار است که این اثر نمایشی اوایل مهر ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

او که از ۱۷ سال پیش سودای اجرای این اثر نمایشی را در سر داشته، اضافه می‌کند: این نمایش در هر مقطعی دچار موانع و مشکلاتی شد و تازه‌ترین بن‌بست ما هم کروناست. از سال ۹۸ که بار دیگر تمرین آن را از سر گرفتیم، هر بار به دلیل شرایط کرونایی، از اجرا باز ماندیم ولی امیدوارم این بار واقعا طلسم اجرای این نمایش شکسته شود.

به گفته او، قرار است به زودی گروه بازیگران این نمایش کامل شود.

نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد که در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود...»

329115