کاپولا از سرنوشت امپراتوری روم برای فیلم جدیدش الهام گرفت

کارگردان «پدرخوانده» گفته است خیلی زیاد به امپراتوری روم فکر می‌کند و همین الهام‌بخش او برای ساختن «مگالوپولیس» بوده است.
تصویر کاپولا از سرنوشت امپراتوری روم برای فیلم جدیدش الهام گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از ورایتی، فرانسیس فورد کاپولا در پاسخ به این سوال که چقدر به امپراتوری روم فکر می‌کند؟ گفته است خیلی زیاد.

کارگردان «اینک آخرالزمان» و «پدرخوانده» جمعه در اینستاگرام نوشت: خیلی زیاد، زیرا جمهوری روم نمونه‌ای برای شکل گرفتن کشور من آمریکا و نهادهای آن بود و الهام بخش فیلم آینده من «مگالوپلیس» هم شد.

کاپولا در ادامه افزود: شیفتگی من به جمهوری روم به دلیل مبارزه بین احزاب سیاسی آن دوره است که در روند آن منافع جمهوری تسلیم جاه‌طلبی‌های چند مرد قدرتمند شد که از اهداف احزاب سیاسی برای کسب ثروت و اقتدار خود بهره می‌گرفتند و در نهایت هم با تکیه بر نیروهای مسلح برای دستیابی به این اهداف، ضربه نهایی را به قانون اساسی وارد کردند.

در حالی که جزئیات داستان فیلم «مگالوپلیس» مبهم است و کاپولا اغلب آن را معمایی غیرقابل توصیف می‌نامد، در توضیح رسمی فیلم آمده است: سرنوشت روم سرنوشت دنیای مدرنی می‌شود که قادر به حل مشکلات اجتماعی خود در این داستان حماسی بلندپروازانه سیاسی، سرشار از نبوغ و عشق متضاد نیست.

داستان این فیلم در شهر نیویورک که از آن با نام «روم جدید» یاد شده است، تصویر می‌شود.

در «مگالوپولیس» شیا لابوف، آدام درایور، فارست ویتاکر، ناتالی امانوئل، جان وویت، لارنس فیشبرن، خواهر کاپولا، تالیا شایر، جیسون شوارتزمن، گریس واندروال، اوبری پلازاو جیمز رمار هانتر بازی می‌کنند. کاپولا فیلمنامه این فیلم را در دهه ۱۹۸۰ نوشت و ۳ دهه بعد برای ساخته شدن آن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از پول خود را در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد.

تولید فیلم «مگالوپولیس» اوایل سال ۲۰۲۳ به پایان رسید.

521975