خاموشی کامل آتش میانکاله

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله به آتش سوزی های صورت گرفته در چند روز اخیر در این مکان گفت و اعلام کرد: این آتش‌سوزی عمدی به نظر می‌رسد و در ساعت 8 شب خاموش شد.
تصویر خاموشی کامل آتش میانکاله

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، علی کلانه در گفت‌ وگو با خبرنگاران از آتش سوزی مجدد روز دوشنبه در زیست کره میانکاله خبر داد و اظهار کرد: آتش سوزی عمدی به نظر می‌رسد و در ساعت ۸ شب اطفا حریق شد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته آتش سوزی در میانکاله رخ داد، گفت: آتش سوزی ۲ روز گذشته که در نوار ساحلی میانکاله بوده که اطفای حریق شد و ۹۰ درصد آتش‌سوزی مربوط به تمشک و ۱۰ درصد هم درختان جنگلی توسکا بود.

رئیس ذخیره‌گاه زیست کره میانکاله ادامه داد: در حال حاضر آتش سوزی مجدد در کانال جهانشاهی حوزه میانکاله رخ داده است که اطفای حریق انجام شد.

کلانه گفت: با توجه به اینکه با شدت باد زیاد بوده و ارتفاع آتش سوزی نیز زیاد بوده و این میزان حجم آتش سوزی به ۳۹ هکتار از عرصه آسیب جدی رسید.

وی درباره علت آتش سوزی گفت: علت آتش سوزی عامل انسانی بوده و عمدی بودن آن به نظر می‌رسد وعمده آتش سوزی آسیب به درختان انار و بوته های تمشک بود.

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله تاکید کرد: با توجه به احتمال عمدی بود حریق از دستگاه امنیتی می‌خواهیم به این مسئله ورود کند تا عوامل حریق شناسایی شوند.

کلانه گفت: یک خودرو آتش نشانی شهرداری بهشهر و ۲ خودروی دیگر به همراه ۱۵ نفر از نیروهای محیط زیست و۲ نفر از اتش نشانی در اطفای حریق حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه آتش زیر خاکستر ممکن است وجود داشته باشد، تصریح کرد: به دلیل عدم اوج‌گیری مجدد آتش، پایش در حال انجام است.

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله افزود: از آغاز سال ۱۴۰۰ این بیست و دومین آتش سوزی بوده که رخ داده است.

منبع:ایسنا

327077