۲۵۸ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ ای به اراک اختصاص یافت

فرماندار شهرستان اراک گفت: ۲۵۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ ای امسال به این شهرستان اختصاص یافت.
تصویر ۲۵۸ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ ای به اراک اختصاص یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، حسین بختیاری در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اراک افزود: سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال این اعتبارات به بسیج، ۱۳ میلیارد ریال برای بهسازی روستاها و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بر اساس الزامات قانونی به پاسگاه ها و کلانتری های این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۲۳۳ میلیارد ریال این اعتبارات به سایر دستگاه‌های شهرستان اراک اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد ریال افزایش دارد.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و دولت به هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختصاص یافته که ۱۳۰ میلیارد ریال به یکی از نمایندگان حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان به شهرستان اراک و مابقی به اجرای طرح‌های ملی در استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.

بختیاری افزود: ۶۶۶ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات متوازن به شهرستان اراک اختصاص یافته که بر اساس قانون در بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این اعتبارات برای آبرسانی به روستاها و بخشی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای بهسازی و بازسازی راه‌های روستایی اختصاص یافته است.

فرماندار اراک افزود: اکنون ۲۷ روستا در جاده فراهان شهرستان اراک که به دلیل مشکلات آب شرب توسط تانکر آبرسانی می‌شوند.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است که بیش از ۶۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

327063