ماجرای مقبره‌ای مرموز در ترکیه

وجود قبری مرموز در یکی از خیابان‌های ترکیه، توجه رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرده است.

تصویر ماجرای مقبره‌ای مرموز در ترکیه

به گزارش سایت خبری پرسون، شاید ما تا کنون در مناطقی که زندگی می‌کنیم و یا رفت و آمد داشته ایم، چیز‌های عجیب و غیر معمول فراوانی را در وسط خیابان‌ها دیده باشیم؛ اما شاید آخرین چیزی که انتظارش را داشته باشیم، وجود یک مقبره در وسط یک خیابان است.

خیابان «Yeni Mahalle Hamzaoğlu» یکی از خیابان‌هایی است که از منطقه نسبت جدید در شهر «سیواس» در مرکز ترکیه عبور می‌کند. اما نکته خاصی در این خیابان وجود دارد؛ چرا که مقبره‌ای در وسط این خیابان وجود دارد که رانندگان مراقب هستند تا سمت آن نروند.این قبر ازسالیان پیش در این منطقه وجود داشته؛ اما به تازگی و پس از آنکه تصاویرگرفته شده از آن با کوادکوپتر‌ها در رسانه‌های اجتماعی پخش شد، توجه رسانه‌های خارجی را به خود جلب کرد.

صاحب این قبر مرموز کیست؟

با وجود آنکه بر روی این قبر نام «گریبان شهید بابا» (Gariban Şehit Baba) نقش بسته، اما در واقع کسی نمی‌داند به واقع این قبر متعلق به کیست. در زمانی که شهرک شرکیشلا (Şarkışla) در حال ساخت بود، مالکیت برخی خانه‌ها مصادره شد و احتمال داده می‌شود در اصل، این قبر در باغچه یکی از خانه‌هایی که شهرداری این منطقه سال‌ها پیش توقیف کرده بود، پیدا شده است.این قبر سپس با وجود تخریب خانه ها، در میانه خیابان رها شد. اما اینکه چرا با وجود تخریب خانه ها، این قبر به آن دست نخورده شد، معمایی است که ظاهرا کسی علت آن را نمی‌داند.

«احمد هارک» رئیس محله کندمیر «Kandemir» به روزنامه هابر تورک گفت داستان‌های شایع در خصوص این قبر مرموز سبب شد تا کارگران بجای انتقال جسد مدفون شده، این قبر را به حال خود رها کنند.گفته شده فرد دفن شده در خواب آخرین مالک خانه‌ای که قبر در آن قرار داشت، آمده و به او گفته بود که این قبر روزگاری، «قربانگاهی مقدس» بوده است.

همین اتفاق گفته می‌شود برای صاحبان پیشین این خانه رخ داده بود و برای همین، هیچ کس به این قبر جرئت نکرد تا دست بزند؛ حتی کسانی که در حال ساخت این خیابان بودند. ساکنان محلی بر این باورند که یک شهید و یا یک عالمی در اینجا دفن شده است و به همین خاطر، برخی از افراد به زیارت آن رفته و گل می‌برند.حقیقت آن است که با وجود آنکه این قبر در این محل واقع شده، اما برای کسی نیز مزاحمت ایجاد نکرده و با وجود شگفت بودن مکان آن، اما ساکنان آنجا با آن به شیوه ای طبیعی برخورد می‌کنند.

327047