روز جهانی خاله، عمه، دایی و عمو

در تقویم جهانی، 26 جولای روز جهانی خاله، عمه، دایی و عمو نامگذاری شده است.
تصویر روز جهانی خاله، عمه، دایی و عمو

به گزارش سایت خبری پرسون، معمولا اغلب افراد با خاله ها و عمه ها و دایی ها و عموهای خود رابطه گرم و مناسبی دارند، در تقویم جهانی نیز یک روز مختص به آن ها نیز وجود دارد.

خاله ها و عمه ها و دایی ها و عموها اعضای خاص خانواده ما هستند. آنان میتوانند پدر و مادر دوم ما باشند، یا دوست هایی که به طور اتفاقی با ما نسبت دارند. اکثر اوقات آن ها بزرگ شدن ما را دیده اند و می توانند کلی داستان درمورد کارهایی که در کودکی مان انجام دادیم تعریف کنند، کارهایی که ما آن ها را به یاد نداریم.

جولای یک ماه فوق العاده برای فعالیت در فضای باز و پیک نیک است. به عمه (خاله) ها و دایی (عمو) های خود زنگ بزنید و از آن ها بخواهید که با شما بیرون بیایند و جایگاه خاصشان را در زندگی شما جشن بگیرند.

تاریخچه روز جهانی خاله، عمه، دایی و عمو

دقیقا مشخص نیست که روز جهانی خاله، عمه، دایی و عمو از چه زمانی آغاز شد اما می توان گفت که مردم همیشه از برادران و خواهران پدر و مادرشان تجلیل می کردند. کلمه "aunt" (به معنای خاله و عمه) از کلمه فرانسوی tante که همین نسبت خانوادگی را نشان می دهد برگرفته شده است.

کلمه "uncle" ( به معنای عمو و دایی) نیز از یک کلمه فرانسوی (oncle) گرفته شده است. تاریخچه این دو کلمه به مدت ها قبل این باز می گردد و ریشه آن ها به ترتیب از کلمات لاتین amita و avunculus گرفته شده است.

عمه (خاله) ها و دایی (عمو) ها نقش های متفاوتی در جوامع انسانی دارند. برای مثال در قبیله آشانتی در کشور غنا، عمه (خاله) ها و دایی (عمو) ها این اختیار را داشتند تا بچه خواهر و برادر خود را تربیت و بزرگ کنند. آن ها در اصل پدر و مادر دوم بچه ها بودند، افرادی که پدر مادر شما بیش از هر کسی به آنان اعتماد داشتند؛ چرا که با یک دیگر بزرگ شده بودند.

در بسیاری از فرهنگ های پلینزی، می توان به افرادی که بزرگتر از شما هستند عنوان عمه یا عمو را اطلاق کرد تا بدین وسیله به این افراد ادای احترام و محبت کرد. عمه (خاله)ها و دایی (عمو) ها در فرهنگ مدرن عوام پسند نیز جایگاه مهمی دارند؛ برای این قضیه مثال های زیادی در تلویزیون، ادبیات و فیلم ها وجود دارد.

اکثر اوقات این شخصیت ها، مانند عمو فیل در سریال شاهزاده جدید ایل بر، نقش پدر و مادر را برای خواهرزاده ها، برادرزاده ها و بچه های خود ایفا می کنند که این قضیه جایگاه آنان را به عنوان یکی از اعضای مورد اعتماد و دانای خانواده نشان می دهد.

منبع: نمناک

326791