استاندار اعلام کرد:

بهره برداری از سد هایقر فیروز آباد استان فارس


استاندار فارس گفت: فارس با داشتن 25 نیروگاه در مقیاس کوچک این تعداد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به 28 نیروگاه افزایش‌یافته است.
تصویر بهره برداری از سد هایقر فیروز آباد استان فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، عنایت‌الله رحیمی امروز در بهره‌برداری از سد هایقر در فیروزآباد بیان داشت: تولید برق نیروگاه‌های استان فارس 160 مگاوات است که با راه‌اندازی 16 مزرعه خورشیدی با تولید 66.7 مگاوات تولید انرژی خورشیدی و نیز با نصب ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی مشترک بر روی پشت‌ بام‌‌ ها این میزان به 72.4 مگاوات افزایش یافته است.

وی گفت: حداکثر ظرفیت تولید در شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر 5 هزار و 900 مگاوات و مصرف حداکثری نیز 5 هزار مگاوات است که با افزایش نیروگاه‌ مقیاس کوچک این میزان برق افزایش می یابدب.

استاندار فارس بیان داشت: نیروگاه‌های بزرگ خورشیدی در وسعتی حدود 800 هزار هکتار در شمال استان با سرمایه‌گذاری خارجی در حال احداث است که بیش از 650 مگاوات برق در آینده نزدیک به شبکه منتقل می‌شود.

رحیمی اضافه کرد: 3 نیروگاه برق مقیاس کوچک شامل شایان توان جهرم با ظرفیت 6.2 مگاوات و 77.5 میلیارد تومان سرمایه‌ گذاری، نیروگاه فر تاک نیروی شیراز با 9.1 مگاوات ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری 114.5 میلیارد تومان و نیروگاه رعد فرازان شیراز با 4 مگاوات ظرفیت تولیدی و سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومان جمعاً 242 میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌ یافته است.

وی در مورد سد هایقر گفت: این سد مخزنی با بتن غلتکی قادر به آبیاری هزار هکتار از اراضی پائین‌ دست و نیز آب شرب و حق آ به محیط زیستی را با ذخیره بارش‌های سیل‌آسا را تأمین و با نخستین بارندگی آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/

326289