استاندار مطرح کرد؛

برخورد با متخلفان در قزوین

استاندار قزوین گفت: ضمن تشدید محدودیت ها تا 10 روز ورود و خروج خودرو به استان ممنوع شده و با مدیران دستگاه‌هایی که مصوبات ستاد و پروتکل ها را رعایت نکنند بشدت برخورد می کنیم.
تصویر برخورد با متخلفان در قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از تلاش مدیران دستگاهها و اصناف و روسای اتحادیه ها تشکر می کنیم که در ۱۸ ماه گذشته تلاش کردند تا برنامه های مقابله با ویروس با موفقیت همراه باشد.

وی بیان کرد: مدیریت استان در شرایط سختی انجام شده و شاید چنین تجربه سختی را نداشتیم و با این که دچار پیک های متعدد شدیم اما وضعیت ما از برخی استان‌ها بهتر بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز شرایط بر اساس گزارش های دریافتی متفاوت است و متاسفانه حساسیت مردم کاهش یافته و نظارت ها کم شده لذا باید تمهیدات بیشتری اتخاذ کنیم تا دچار پیک خطرناک نشویم.

جمالی پور بیان کرد: متاسفانه آمار ابتلا و بستری در استان قزوین رو به بالاست و اگر در مردم حساسیت ایجاد نکنیم بسرعت دچار بحران بیشتر می شویم زیرا ویروس جدید درصد شیوع بالایی دارد و جوانان را هم آلوده می کند

وی گفت: وقتی جوانان در معرض اسیب جدی ویروس هستند نگرانی ها بیشتر می شود زیرا جوانان به ویروس بی توجه تر هستند و ما باید نظارت ها را بیشتر کنیم تا آسیب ها کاهش یابد.

استاندار قزوین با انتقاد از بی‌توجهی به رعایت پروتکل ها در ادارات گفت: وقتی از اصناف و بازاریان و سایر مردم انتظار همکاری داریم پذیرفته نیست شاهد بی توجهی به پروتکل ها در ادارات باشیم و با آن برخورد میکنیم.

وی بیان کرد: مردم به رفتارهای دو گانه عکس العمل نشان می دهند لذا از بازرسی انتظار داریم بر دستگاههای اجرایی نظارت کنند و در صورت مشاهده سهل انگاری در ادارات بشدت برخورد کنند.

جمالی پور اظهارداشت: قرار نیست ادارات مصوبات را نقض کنند هر فردی که به اداره مراجعه کرد باید تب سنجی شود و حتما ماسک داشته باشد در غیر این صورت خدمات داده نشود.

وی گفت: کارمندان باید فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن را رعایت کنند و نظارت و کنترل جدی باشد و در این میان همه کسانی که مصوبات را اجرا میکنند بویژه اصناف و بازاریان قانونمند، فرمانداران موفق تشویق و کمکاران توبیخ شوند.

استاندار قزوین یادآورشد: وظیفه ما کنترل و نظارت بر اجرای مصوبات است و همه باید به فرمانداران کمک ‌کنند و اگر دستگاهی همکاری نکند ترک فعل تلقی شده و به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی مصوبات کمیته های شهرستانی باید مورد توجه قرار گیرد و تیم های بازرسی شهرستان‌ها فعال شود و هر شهرستان یک کمیته نظارت و بازرسی داشته باشد.
جمالی پور بیان کرد: صدور مجوز تردد از سوی فرمانداری ها تا 10 روز آینده ممنوع است و در موارد ویژه فقط با دستور استاندار انجام خواهد شد و ورود و خروج خودروهای غیر بومی هم به استان تا ده روز ممنوع میشود.

استاندار قزوین تصریح کرد: میزان اجرای مصوبات در جلسات باید گزارش داده شود و بر نحوه تردد شبانه کنترل بیشتری صورت گیرد و نیروی انتظامی پاسخگو باشد.

وی گفت: مصوبات قبلی در خصوص نحوه فعالیت رستورانها اجرایی شود و این گروه فقط باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند و تالارها نیز تا هفته آینده با 30 درصد ظرفیت تعیین شده و رعایت کامل پروتکل ها می توانند فعال باشند.

جمالی پور برگزاری جشن در باغ‌ها را جرم دانست و گفت: باغ‌هایی که بدون مجوز نسبت به برگزاری مراسم جشن عروسی اقدام کنند باید از سوی پلیس شناسایی و با صاحبان آنها برخورد شود زیرا این کار جرم و تخلف است.

وی اضافه کرد: در خصوص اتاق اصناف مسئولیت با سازمان صمت است و رئیس سازمان باید جوابگو باشد اما در مورد نحوه برخورد با اصناف بارها گفته ام هیچ تمایلی به تعطیلی بازار و اصناف نداریم اما اگر کسی مصوبات و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکند باید با وی برخورد جدی شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: رعایت نکردن پروتکل ها جرم و تخلف است و هر واحد صنفی که رعایت نکرد مشمول برخورد شود و برای بار اول یک هفته تعطیل و بار دوم دو هفته و بار سوم سه ماه تعصیل شود.

وی اضافه کرد: به جای ابن که همه اصناف تعطیل شود باید با افراد متخلف برخورد کنیم اما اگر واحدهای متخلف در یک اتحادیه از 60 تا 70 درصد بیشتر شد باید با رئیس اتحادیه برخورد و آن صنف تعطیل شود.
جمالی پور گفت: برای صیانت از درآمد و معیشت اصناف با رویکرد جدید با اصناف رفتار خواهد شد و فعالیت اتوبوسرانی تا 10 روز آینده برای تعمیرات و بازسازی تعطیل اعلام می شود.

326288