تا پایان دولت محقق می‌شود؟

دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین؛ آری یا خیر؟

اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین جزء مصوبات دولت یازدهم در سفر استانی حسن روحانی به استان زنجان در سال 93 بود؛ در طول این سفر رئیس جمهور در جمع مردم زنجان اعلام کرد که پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین در عرض دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید ولی در کمال ناباوری بعد از گذشت هفت سال افتتاح این پروژه شکل واقعیت به خود نگرفته است.

تصویر دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین؛  آری یا خیر؟

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، در طول این سال‌ها بارها اعضای کابینه دولت روحانی در استان حضور یافتند و هر کدام از آن‌ها وعده‌هایی برای تکمیل این پروژه دادند ولی هنوز هم این پروژه افتتاح نشده و شاید بار سنگینی افتتاح این پروژه بر دوش دولت سیزدهم بیفتد. محمدباقر نوبخت آخرین مسئول کشوری بود که در مرداد ماه سال گذشته به منظور بازدید از روند پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین به این استان سفر کرد و با تزریق اعتبار وعده تکمیل آن را تا پایان سال 99 داد اما هنوز خبری از افتتاح این پروژه نیست.

ماه‌های گذشته نیز مسئولان استانی چندین بار از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین بازدید کردند و ابراز امیدواری داشتند که این پروژه هرچه زودتر افتتاح شود؛ حتی علی خدایی مدیرکل سابق راه‌آهن شمالغرب در برنامه تلویزیونی اشراق خبر از افتتاح این پروژه تا 31 خرداد ماه داد ولی با اینکه حدود یک ماه هم از خرداد ماه گذشته هنوز خبری از افتتاح این پروژه نیست. حال سوال این است که این پروژه در دولت فعلی قابلیت افتتاح دارد؟

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: رایزنی‌هایی شده که محمدباقر نوبخت در آینده به استان زنجان سفر کند و بودجه‌ای دیگر برای تکمیل این پروژه تزریق کند؛ البته فعلاً این سفر قطعی نشده ولی امیدواریم هرچه زودتر این سفر قطعی شود.

وی افزود: افتتاح این پروژه نیازمند اعتبار است و امیدواریم با تزریق اعتباری که از سوی نوبخت انجام می‌شود این پروژه هرچه زودتر افتتاح شود.

با تمام این تفاسیر امیدواریم این پروژه که یک پروژه استراتژیک برای استان زنجان محسوب می‌شود و علاوه بر کاهش مدت زمان سفر زنجان به تهران سبب تسهیل در امر جابه‌جایی محصولات نیز خواهد شد، هرچه زودتر به پایان برسد. این درحالی است که بهره‌برداری این پروژه طبق نظر کارشناسان فواید و برکات بسیار زیادی برای استان دارد و می‌تواند این استان را تبدیل به مرکز لجستیک کند.

منبع: تسنیم

324150