وزیر نیرو؛

مشکلات آب و فاضلاب خوزستان نیازمند منابع مالی قابل توجهی است

وزیر نیرو گفت: دولت دچار محدودیت‌های مالی خاصی است و در صورت برخی گشایش‌ها امکان تامین منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب خوزستان، از شرایط بهتری برخوردار می‌شود.
تصویر مشکلات آب و فاضلاب خوزستان نیازمند منابع مالی قابل توجهی است

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا اردکانیان روز شنبه در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و شورای کشاورزی در محل استانداری خوزستان با اشاره به دغدغه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین مردم استان خوزستان در خصوص انتقال بین حوضه‌ای از سرچشمه‌های کارون اظهار داشت: مطابق با سیاست‌های دولت، هیچگونه انتقال آب حوضه به حوضه‌ای بدون مجوز زیست محیطی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تنها انتقالی که تکمیل پروژه آن در دست پیگیری است، شیرین سازی آب دریا به منظور تامین نیاز فلات مرکزی ایران است.

وزیر نیرو به پیش بینی میزان منابع آبی ویژه کشت در ابتدای سال آبی و نحوه تخصیص آن اشاره کرد و گفت: برای تامین نیاز بخش کشاورزی جداول زمان‌بندی تعریف و بر اساس آنها مطابق با پیش‌بینی‌های هواشناسی از میزان بارندگی‌ها، اقدام می‌شود.

اردکانیان به اختیارات کمیته استانی سازگاری با کم آبی اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری درباره ممنوعیت و محدودیت منابع آب بخصوص در بخش کشاورزی نیز برابر تایید نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده است.

تاخیر در بارش ها کشت پاییزی در خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهاسازی آب ذخیره شده در سدهای استان خوزستان ویژه تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی که اقدام به کشت شلتوک کرده اند گفت: درصورتی که بارش ها با تاخیر صورت بگیرد، ممکن است که تامین آب کشت پاییزه در استان خوزستان تحت تاثیر این رهاسازی قرار گیرد.

وزیر نیرو بیان داشت: با این وجود با همکاری وزیر جهادکشاورزی در شب گذشته با پذیرش برخی ملاحظات، برای تامین کشت تابستانه استان برنامه ریزی لازم انجام شد.

مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان نیازمند منابع مالی قابل توجهی است

اردکانیان با بیان اینکه در حال حاضر موضوع جمع آوری آب های سطحی نیز توسط شبکه های فاضلاب شهری در استان خوزستان انجام می شود گفت: ایجاد شبکه مجزا و همچنین کافی برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان نیازمند منابع مالی قابل توجهی است.

وی بیان داشت: دولت دچار محدودیت های مالی خاصی است و در صورت برخی گشایش ها (رفع تحریم ها) امکان تامین منابع دولتی برای اجرای پروژه های مربوط به حوزه آب و فاضلاب، از شرایط بهتری برخوردار خواهد شد.

منبع: ایرنا

326274

مطالب مرتبط