رقابت دوچرخه سوار المپیکی ایران در توکیو

رکابزن المپیکی ایران کار خود را از روز یکشنبه و با ایستادن در خط استارت استقامت جاده آغاز خواهد کرد.
تصویر رقابت دوچرخه سوار المپیکی ایران در توکیو

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید صفرزاده تنها نماینده دوچرخه سواری کشورمان که با هدایت محمود پراش به عنوان مربی در بازی های المپیک حاضر شده است روز یکشنبه و از ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت تهران در خط استارت رقابت استقامت جاده المپیک قرار خواهد گرفت تا با ۱۲۹ رکابزن المپیکی از ۵۷ کشور جهان به رقابت بپردازد. کشورهای ایتالیا و بلژیک هر کدام با ۵ سهمیه در بخش استقامت و ۲ سهمیه در بخش تایم تریل بیشترین سهمیه را به خود اختصاص داده اند.

ایران، ازبکستان، ونزوئلا، اوکراین، چین‌تایپه، سوئد، راواندا، پرو، پاناما، رومانی، مکزیک، مراکش، نامیبا، لیتوانی، مجارستان، هنگ کنگ، یونان، کاستاریکا، چین، بلاروس، آرژانتین، گوآتمالا، بورکینافاسو، آذربایجان و تیم پناهندگان نیز با یک سهمیه کمترین سهمیه را در المپیک توکیو دارند.

دوچرخه سواری ایران برای یازدهمین بار موفق به حضور در رقابتهای المپیک شده و با یک دوچرخه سوار در این بازی ها حاضر است و در این میان ایران تنها کشوری است که امکان حضور در دو بخش تایم تریل و استقامت جاده را دارد و تمامی ۲۴ کشور دیگر تنها امکان حضور در بخش جاده را داشته و تیم پناهندگان نیز تنها امکان حضور در بخش تایم تریل را به دست آورده است. در قاره آسیا قزاقستان با ۳ سهمیه و ژاپن، میزبان المپیک با ۲ سهمیه تنها کشورهایی هستند که بیش از یک سهمیه در بخش جاده المپیک دارند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

325882