رکابزن المپیکی به تیم ملی برنمی‌گردد

رکابزن المپیکی ایران لژیونر شد و از این پس در یک تیم چینی رکاب می‌زند. او قصد بازگشت به تیم ملی را هم ندارد.
تصویر رکابزن المپیکی به تیم ملی برنمی‌گردد

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید صفرزاده، رکابزن ایران در المپیک توکیو، توانست دوباره لژیونر شود و از این پس در یک تیم چینی رکاب می‌زند. اولین مسابقه او با تیم جدیدش نیز تور چین هایلک است. صفرزاده مدتی است تصمیم گرفته است از تیم ملی دور باشد و این مسئله به اختلافی برمی‌گردد که بین این رکابزن و فدراسیون در دوران سرپرستی ایجاد شد. اکنون هم با اینکه قهرمان ایران شده است تصمیمی برای بازگشت به تیم ملی ندارد.

صفرزاده درباره بازگشتش به تیم ملی گفت: فعلا برای بازگشت به تیم ملی برنامه‌ای ندارم اگر تغییراتی در فدراسیون رخ دهد، برمی‌گردم.

او که در هر دو ماده تایم‌تریل انفرادی و استقامت جاده قهرمان ایران شد، در مورد اهمیت به‌دست‌آوردن عنوان قهرمانی تاکید کرد: مسابقات قهرمانی کشور امتیاز اتحادیه جهانی دارد. بنابراین، این مسابقات برای ورزشکاران بسیار مهم است. همچنین هر کسی اول شود، طبق قوانین تا یک سال در تمام تورهای بین‌المللی هر پیراهنی بپوشد، نام پرچم کشورش روی لباس تیم نصب می‌شود و مشخص است که نفر اول کشورش است. از آنجا که عضو تیم چینی( Tianyoude Hotel) شده‌ام، برایم بسیار مهم بود که به عنوان نفر اول ایران در این تیم رکاب بزنم.

رکابزن المپیکی ایران افزود: رقابت در دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور سخت و سنگین بود. در تایم‌تریل انفرادی مشکلی که برایم پیش آمد. جای قمقه من شکست و اجازه گرفتن آب را هم در طول مسیر نداشتم. از این رو تا آخر مسابقه تایم‌تریل بدون آب بودم اما با این شرایط توانستم اول شوم. اینکه در حضور حسین عسگری از اسطوره‌های تایم‌تریل ایران، اول شوم افتخاری برای من بود.

منبع: ایسنا

492434