۴۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی زیر چتر حمایتی طرح‌ های جهادی قرار گرفتند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: ۴۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل استان با مشارکت ۱۶۰ دانشجوی این دانشگاه در طرح‌های جهادی زیر چتر حمایتی عدالت آموزشی قرار گرفتند.

تصویر ۴۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی زیر چتر حمایتی طرح‌ های جهادی قرار گرفتند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، رضا عزیزی روز پنجشنبه افزود: تفاهم‌نامه‌ مشترکی بین اداره کل آموزش و پرورش و بسبج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اسفندماه سال گذشته در راستای ارایه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به واسطه نبود امکانات منعقد شد.

وی تاکید کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی دانش‌آموزان در مناطق محروم، به‌دلیل مشکلات مالی امکان تهیه نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی را نداشتند که به این دلیل از تحصیل در فضای مجازی بازماندند و در این راستا دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان به‌صورت شبکه جهادی به‌صورت حضوری در مدارس،تعدادی مسجد و حسینیه ها، آموزش های لازم را به دانش آموزان ارایه می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت آموزشی از ظرفیت ۵۶ مدرسه در اراک، چهار مدرسه در خمین، هفت مدرسه در ساوه و شماری از مدارس در شهرستان‌های شازند، زرندیه و محلات بهره گرفته شد.

عزیزی بیان کرد: ارایه آموزش به این جامعه هدف از چهل روز گذشته در استان کلید خورده و تا پایان تابستان ادامه دارد و از سوی مسئولان قول مساعد داده شده است که برای دانش آموزانی که نمره قبولی را کسب نکردند، آزمون مجدد برگزار شود.

وی عنوان کرد: در روستاها نیز از ظرفیت نیروهای بسیج دانشجویی در راستای تحقق عدالت آموزشی بهره‌گیری می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی خاطر نشان کرد: کلاس‌های درسی برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲ روز در هفته و در ۲ساعت و با حضور حداکثر هفت نفر برگزار می‌شود و چنانچه تعداد بیشتر از حد نصاب باشد در ساعات و کلاس های جداگانه برگزار می‌شود.
یک‌ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.

325862