اتریوم باید فراتر از DApps برای DeFi نوآوری داشته باشد

ویتالیک بوترین، بنیانگذار و توسعه دهنده اصلی اتریوم، در جریان سخنرانی خود در کنفرانس EthCC در پاریس، از جامعه اتریوم درخواست کرد که فراتر از محدوده مالی غیرمتمرکز نوآوری کنند.
تصویر اتریوم باید فراتر از DApps برای DeFi نوآوری داشته باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، بوترین با توصیف سرویس های غیرمالی به عنوان “جالب ترین قسمت چشم انداز هدف بلاکچین های عمومی” ابراز تاسف کرد که در حال حاضر برنامه های مالی “بر فضای اتریوم تسلط دارند”.

بوترین چندین برنامه غیر مالی برای اتریوم را بیان می کند، از جمله رسانه های اجتماعی غیرمتمرکز ، تأیید هویت و بودجه کالاهای عمومی برگشت پذیر.

“حرکت فراتر از DeFi مخالفت با DeFi نیست. طبق گفته بوترین جالب ترین برنامه های اتریوم قصد دارند عناصر مالی و غیرمالی را ترکیب کنند. شاید چند سال دیگر چیزهای بسیار مهیج داشته باشیم که فقط انواع مختلف و ارزش واقعی را برای انواع افراد فراهم می کند، نه فقط در اکوسیستم اتریوم ، بلکه همچنین فراتر از آن.

بوترین پیش از این، کار در زمینه تأمین بودجه کالاهای عمومی را آغاز کرده است. در یک وبلاگ در تاریخ 21 ژوئیه (30 تیر)، با همکاری بوترین نوشته شده؛ راه حل مقیاس لایه دو، Optimism، متعهد شد که بودجه توسعه منبع باز را از طریق یک پروتکل پاداش بازگشتی تأمین کند.

چرا DeFi

در مورد DeFi دو فاکتور را بیان نمود:

در وهله اول، ویتالیک ادعا کرد که “امور مالی فقط منطقه ای است که فناوری متمرکز بیشترین جذب را دارد”، و نتیجه گرفت که امور مالی دامنه وسیع تری از تمرکززدایی نسبت به سایر صنایع متمرکز ارائه می دهد:

“من می توانم یک ایمیل متمرکز برای شما ارسال کنم و شما ظرف یک ثانیه آن را دریافت خواهید کرد. و مطمئناً، ممکن است آژانس های اطلاعاتی مختلف آن را بخوانند. “

با تلاش برای کاهش هزینه های معامله در اتریوم که در حال حاضر در جریان است ، بوترین ادعا می کند که اکنون زمان آن است که شروع به بررسی چگونگی استفاده از اتریوم برای مقابله با سایر موضوعات کنیم ، اظهار داشت: “اکوسیستم اتریوم مجبور است فقط ساخت توکن هایی که به تجارت سایر توکن ها کمک می کند گسترش یابد. “

بوترین با توجه به مورد خطر سیستمیک مرتبط با محصولات پیچیده مشتقات(derivative) هشدار داد و نتیجه گرفت: “بیایید فقط DeFi را انجام ندهیم.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع:cointelegraph

325829