حسینی کیا در گفت‌و‌گو با پرسون؛

افزایش قیمت سیمان به دلیل قطعی برق موقتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دلایل افزایش قیمت سیمان قطع برق کارخانه‌ها و همچنین عدم نظارت دولت است. واحدهای تولیدی سیمان برای شرایط قطعی برق انبار ذخیره محصول دارند و خاموشی‌ها دلیلی بر عدم عرضه نیست.
تصویر افزایش قیمت سیمان به دلیل قطعی برق موقتی است

به گزارش سایت خبری پرسون، با قطعی برق صنایع به ویژه کارخانه‌های سیمان، احتمال کاهش تولید این محصول قوت گرفت و برخی با احتکار سیمان باعث افزایش قیمت‌ها شدند؛ به گونه‌ای که یک کیسه سیمان به 75 تا 100 هزار تومان رسید. از آنجایی که افزایش قیمت سیمان به عنوان یکی از اقلام عمده مصالح ساختمانی منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شود؛ در این رابطه خبرنگار پرسون، گفت‌و‌گویی با سید جواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی داشته که به شرح ذیل است.

حسینی‌کیا بیان کرد: در این رابطه نمایندگان مجلس چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولان وزارت صمت و انجمن فولاد و سیمان برگزار کردند. یکی از دلایل افزایش قیمت سیمان به دلیل قطعی برق موقتی است.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی به دلیل کمبود برق مدتی تعطیل شدند و در حال حاضر قرار است از 12 شب تا 8 صبح مشغول فعالیت باشند و روزها نیز با 30 درصد ظرفیت خود سیمان تولید کنند تا بخش مازاد را بتوانند تأمین کنند و مشکل و چالشی ایجاد نشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت سیمان عدم نظارت دولت است. واحدهای تولیدی سیمان انبار برای شرایط قطعی برق محصول ذخیره دارند و خاموشی‌ها دلیلی بر عدم عرضه نیست.

حسینی‌کیا در پایان گفت: شیطنیت‌هایی در رابطه با افزایش قیمت سیمان وجود دارد و به نظر می‌رسد، دولت آگاهانه با مافیای سیمان و فولاد برخورد نمی‌کند.

325573