رئیسی در دیدار رئیس کمیته ملی المپیک:

ورزشکاران المپیکی هم مدال‌آور باشند، هم سفیر فرهنگی ایران

رئیس‌جمهور منتخب، المپیک و رقابت‌های ورزشی را بهانه‌ای برای تعامل میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها برشمرد و گفت: ورزشکاران ایرانی سفرای فرهنگی ملت ریشه‌دار و متمدن ایران اسلامی هستند.
تصویر ورزشکاران المپیکی هم مدال‌آور باشند، هم سفیر فرهنگی ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، گزارشی از اقدامات این کمیته و نیز آخرین وضعیت آمادگی و اعزام تیم‌های ورزشی کشورمان به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ارائه کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی نیز در این دیدار گفت: علاقمند بودم قبل از اعزام ورزشکاران برومند کشورمان به ژاپن با آنها از نزدیک ملاقات می‌کردم ولی به دلیل محدودیت‌های کرونایی و لزوم آمادگی این عزیزان، این دیدار را به روزهای پس از بازگشت‌شان از المپیک موکول می‌کنیم.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه رقابت‌های این دوره المپیک به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاده و وضعیت خاصی دارد، افزود: در این دوره ورزشکاران و مربیان مجبور شدند یکسال برای حفظ آمادگی‌های‌شان تلاش کنند و این مساله سختی زیادی به آنها و خانواده‌هایشان تحمیل کرد که از این بابت به همه آنان و خانواده ایشان خدا قوت می‌گویم.

رئیسی حمایت از ورزش قهرمانی و مدال‌آوران کشور را از اولویت‌های قطعی دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: اطمینان دارم جوانان غیرتمند کشورمان با افتخارآفرینی در المپیک دل مردم را شاد می‌کنند و در عوض سازمان اداری ورزش نیز باید به وظایف حمایتی خود به هنگام عمل کند تا ورزشکاران یک دغدغه بیشتر نداشته باشند و آن هم دغدغه قهرمانی باشد.

رئیس جمهور منتخب از رئیس کمیته ملی المپیک خواست سلام و آرزوی موفقیت وی را به ورزشکاران المپیکی کشورمان برساند و ادامه داد: دولت باید به قوانین مصوب حمایتی از ورزشکاران و نیز وعده‌های خود در قبال قهرمانان ورزشی به موقع و مطابق وعده انجام شده عمل کند و اجازه ندهد حلاوت اجرای وعده‌ها با تأخیر از بین برود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش المپیک و رقابت‌های ورزشی را بهانه‌ای برای تعامل میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها برشمرد و تصریح کرد: ورزشکاران ایرانی سفرای فرهنگی ملت ریشه‌دار و متمدن ایران اسلامی هستند. امیدوارم به برکت دعای خیر مردم هم در نمایش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بدرخشند و هم با مدال آوری دل مردم را شاد کنند.

325543