استاندار تهران:

هیچ مجوز تردد بین استانی صادر نمی‌شود

استاندار تهران با اشاره به تعطیلی استان تهران گفت: هیچ مجوز تردد بین استانی صادر نمی‌شود و مجوز‌های صادره قبلی هم باطل است.
تصویر هیچ مجوز تردد بین استانی صادر نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا اظهار داشت: متاسفانه جزو هفت استانی هستیم که در شرایط بستری قرمز، قرار داریم و همزمان بیماران سرپایی، بستری، تخت‌های ویژه و فوتی‌ها در حال افزایش هستند که در پیک‌های قبلی چنین شرایط را نداشتیم که این مسئله مدیریت را برای حوزه سلامت دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: دستورالعمل تعطیلی استان تهران و البرز توسط ستاد کرونا ابلاغ شده و رئیس جمهور با این پیشنهاد موافقت کردند که ۱۴ بند دارد و بر اساس آن تمامی دستگاه‌های دولتی، اصناف، بانک‌ها و بخش خصوصی تعطیل هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: موضوع نظارت بر اعمال این محدودیت‌ها مهم است تا تنفس حداقلی در تهران ایجاد شود که تحقق این مهم همکاری مردم را می‌طلبد، همچنین نیروی انتظامی در خط مقدم اجرا و اعمال این مصوبه قرار دارد.

محسنی بندپی سپس تاکید کرد: تنها خودرو‌های امدادی مجاز به تردد بین استانی هستند و تمامی مجوز‌های صادرشده از قبل هم باطل است و به فرمانداران ابلاغ شده که هیچ گونه مجوز تردد بین استانی صادر نشود مجوز‌های صادره از امروز تا صبح دوشنبه هفته آینده باطل است.

وی گفت: در مورد عید قربان هم شرایط و پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار گرفته و پویش تامین کپسول اکسیژن مدنظر شهروندان قرار گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: ۸۲ مرکز واکسیناسیون داریم، همچنین ۷۷۰ هزار نفر افراد ۶۰ سال به بالا هستند و تعدادی هم از قبل مانده اند که در این شرایط مراکز واکسیناسیون باید به ۱۴۰ مرکز افزایش پیدا کند که مقرر شد تمام دستگاه‌ها همچون آموزش و پرورش همکاری لازم را برای ایجاد مرکز واکسیناسیون داشته باشند.

325316