تقویت طرح محدودیت هوشمند کرونایی در کاشان

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کاشان گفت: طرح محدودیت هوشمند کرونایی با تاکید ویژه بر ترویج فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تقویت می‌شود.
تصویر تقویت طرح محدودیت هوشمند کرونایی در کاشان

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، علی اکبر مرتضایی، در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا، اظهار کرد: تاکید بیشتر ما بر استفاده از ماسک در تمام مکان ها، اداره ها و معابر است، هر مجموعه صنفی، ادارات و حتی رانندگان تاکسی و اتوبوس باید از پذیرش افراد بدون ماسک و ارائه خدمات به آنها خودداری کرده و حتی به آنها تذکر دهند.

وی افزود: در صورت مشاهده وجود افراد بدون ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر مغازه، صنف یا مجموعه و ادارات با مسئول آن واحد برخورد می‌کند و آن واحد صنفی با اخطار کتبی، جریمه و تعطیلی مواجه می شود.

فرماندار کاشان تاکید کرد: هر فردی در قبال سلامت خانواده خود و دیگران مسئولیت دارد، بنابراین با استفاده از خرد جمعی، ضمن استفاده از ماسک، در تجمعات و مکان های شلوغ شرکت نکند و دیگران را نیز به این امر مجاب می کنیم، چراکه کرونای دلتا خطرناک تر از تصور همه، در حال گسترش و پیشروی در جامعه است.

وی در خصوص برگزاری مراسم عرفه، عزاداری محرم و نماز جمعه افزود: طبق پروتکل های اعلام شده، تجمع های مذهبی مانند دعای عرفه و هرگونه عزاداری صرفا باید در مکان های باز و با فاصله گذاری اجتماعی به صورت محدود برگزار شود و مسئول برگزارکننده باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشد و نمازجمعه نیز تا اطلاع ثانوی در شهرستان اقامه نمی شود.

مرتضایی در خصوص برگزاری مراسم و تجمع در آرامستان های شهرستان، گفت: تمام آرامستان ها در سطح شهرستان باید بسته باشند و از ورود افراد و هرگونه برگزاری مراسم خودداری شود. مراکز گردشگری نیز تعطیل شده و از پذیرش گردشگران و مسافران جلوگیری شود.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در شهرستان کاشان تاکید کرد: از مشکلات، سختی ها و گرفتاری مردم و همچنین بار روانی سختی که بیماری کرونا بر خانواده ها وارد کرده، آگاه هستیم و از مردم فهیم تقاضا داریم استفاده از ماسک را جزو اولویت خود قرار دهند، چراکه بدون همراهی و کمک آحاد مردم امکان مهار کرونا وجود ندارد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: افراد و دستگاه هایی که برنامه های تجمعی را بدون رعایت پروتکل های بهداشتی اجرایی کرده اند تذکر و اخطار لازم را داده ایم که در صورت تکرار برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.

رییس شورای تامین شهرستان کاشان در خصوص ممنوعیت تردد و جلوگیری از ورود افراد غیربومی به کاشان گفت: گیت های ایست و کنترل در ورودی‌های کاشان به عهده نیروی انتظامی است و با کمک بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی تقویب شده و نظارت بیشتری بر ورود و خروج خودروها انجام می شود.

مرتضایی تاکید کرد: مجوزهای تردد خودرو صرفاً برای امور درمانی، پس از بررسی مدارک پزشکی و امور قضایی با معرفی نامه دادگستری و سامانه ابلاغ قضایی صادر می شود که از شهروندان درخواست می شود برای سایر موارد به فرمانداری مراجعه نکنند.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت پذیرش بیمارستان شهید بهشتی کاشان، گفت: پیش بینی لازم برای افزایش مکان نگهداری بیماران و حتی استقرار بیمارستان صحرایی در حال انجام است و ضرورت دارد بیمارستان های خصوصی و بخش هایی از بیمارستان را به بستری و مراقبت از بیماران کرونایی اختصاص دهند.

منبع:ایسنا

325101