ترفندهای ست کردن فرش با مبلمان

ست کردن رنگ فرش با مبل از جمله مرسوم‌ترین راه‌های چیدمان خانه است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند رنگ فرش را با رنگ مبل‌های خود ست کنند که کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.
تصویر ترفندهای ست کردن فرش با مبلمان

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از کهن‌ترین لوازم منزل که همواره در دکوراسیون داخلی کاربرد داشته، فرش است. فرش‌ها به غیر از زیبایی دادن به فضای زندگی ما، باعث گرم شدن محیط می‌شوند و می‌توانند، فضاها را تعریف و مشخص کنند. در این مطلب راه‌های مختلف ست کردن فرش با مبلمان را با شما در میان خواهیم گذاشت.

به طور کلی رنگ فرش به سه دسته؛ فرش به رنگ تیره، فرش به رنگ روشن، فرش به رنگ خنثی تقسیم می‌شود.

ست کردن فرش تیره با مبلمان

رنگ‌های تیره‌تر و پررنگ‌تر فرش علاوه بر این که آلودگی و لکه‌ها را کم‌تر نشان می‌دهند، فضای دنج و صمیمی‌تری را نیز ایجاد می‌کنند. اما در عین حال برای خانه‌های کوچک و کم‌نور مناسب نیستند. از جمله این فرش‌ها می‌توان به دو رنگ لاکی و سورمه‌ای اشاره کرد.

فرش لاکی

رنگ قرمز لاکی رنگی بسیار خاص است که می‌توانید با مبلمان کرمی، طوسی و سبز ست کنید. همین‌طور در هنگام خرید مبلمان برای این فرش هم می‌توانید به سراغ مبلمان راحتی و نئوکلاسیک بروید.

فرش سورمه‌ای

برای این فرش می‌توانید از مبل با رنگ‌های سفید، کرم، آبی روشن استفاده کنید. البته اگر به دنبال ایجاد تضاد در دکوراسیون هستید، مبل چرم قهوه‌ای فضای خاص‌تری را ایجاد می‌کند. در مورد سبک مبلمان مناسب برای فرش سورمه‌ای بهتر است بدانید که هم برای مبل راحتی مناسب است و هم مبل کلاسیک.

فرش کرمی

فرش کرمی یکی از فرش‌های با رنگ روشن است که با اکثر رنگ‌ها نیز ست می‌شود. بنابراین انتخاب رنگ مبل برای این فرش بستگی زیادی به ترکیب رنگی کلی دکوراسیون‌تان دارد. فرش کرمی هم برای مبلمان کلاسیک، هم مبلمان نئوکلاسیک و هم مبلمان راحتی مناسب است.

ست کردن فرش به رنگ خنثی با مبلمان

رنگ‌های خنثی نسبت به دو دسته قبلی خیلی راحت با بقیه رنگ‌ها ست می‌شوند. رنگ‌های سفید، طوسی و خاکستری در همین دسته قرار دارند.

فرش طوسی

رنگ طوسی همیشه نماینده سبک‌های مینیمال و امروزی بوده و با مدل مبل‌های راحتی و چستر خیلی خوب هماهنگ می‌شود. در مورد رنگ مبلمان هم باید بدانید که اکثر رنگ‌ها به خوبی با فرش طوسی ست می‌شوند.

گاهی اوقات برای ست کردن فرش با مبلمان می‌توان بین رنگ مبل و فرش تناسب ایجاد کرد، یعنی شما می‌توانید رنگ فرش‌ خود را با رنگ کوسن‌ها ست کنید. بنابراین، اگر مبل‌ با فرش هماهنگی ندارد، با تهیه کردن چند کوسن هم‌رنگ فرش‌ خود این مشکل را برطرف نمایید. البته توجه داشته باشید که رنگ فرش و کوسن‌ها با رنگ مبلمان هم‌خوانی داشته و ترکیب زیبایی را به‌وجود بیاورند.

325149