رئیس سازمان صمت استان گیلان:

کندی روند فعالیت صنایع با قطع برق به ضرر همگان است/ تولیدکنندگان رمزارز فاقد پروانه بهره برداری هستند

رئیس سازمان صمت استان گیلان با بیان اینکه کندی روند فعالیتهای صنعتی و تولیدی به ضرر همگان است، گفت: توقع داریم نوع رفتار با صنایع بدهکار انرژی هم باید فرهنگ سازی شود چراکه صنایع و کارخانجات متعلق به همه مردم است و همگی از چرخش اقتصادی و ایجاد اشتغال آنها بهره مند می شویم و تعطیلی حتی یک واحد به نفع هیچ کس نیست.
تصویر کندی روند فعالیت صنایع با قطع برق به ضرر همگان است/  تولیدکنندگان رمزارز فاقد پروانه بهره برداری هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فرهاد دلق پوش در جلسه با مدیران شرکت توزیع برق استان، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کاهش فشار بر صنایع استان را در خصوص قطعی های اخیر خواستار شد و تاکید کرد: حسب قانون، وزارت نفت، موظف به تامین سوخت جایگزین می باشد و در این راستا واحد های صنعتی و صنفی حساس ما برای جایگزینی سوخت؛ امکانات و تجهیزات ویژه ای برای تبدیل و مصرف آن در خطوط تولید می خواهند که تاکنون برای همه واحد ها پیش‌بینی نشده است.

وی کندی روند فعالیتهای صنعتی و تولیدی را به ضرر همگان دانست و عنوان کرد: توقع داریم نوع رفتار با صنایع بدهکار انرژی هم باید فرهنگ سازی شود و از برخورد شتابزده با کارآفرینان بخش تولید جداً خودداری گردد و وضعیت دشوار اقتصادی توسط مدیران دستگاه ها و بدنه کارشناسی به نیکی درک بشود و قطعا مشتری مداری جزو ذات سازمان های خدمت رسان می باشد.

دلق پوش افزود: البته مدیران صنایع ما توقع دارند که اگر قرار است که قطع برق در استان انجام شود میزان و درصد آن نسبت به سایر استان‌ها بیشتر نباشد تا حد امکان فشار کمتری به واحدهای صنعتی استان وارد گردد و زمانبندی قطعی از طریق رسانه ها و ارسال پیامک با توجه به به حساسیت و نوع کار واحدها به موقع اعلام شود که مدیر واحد صنعتی بلاتکلیف نماند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب تفاهم نامه با شرکت برق برخی تغییرات در ساعات کاری کارخانجات بوجود آمده است که البته این تغییر شیفت ها هم اختلالاتی در بهره وری نیروی انسانی واحدهای صنعتی پیش خواهد آورد. بویژه که در روزهای آتی با توجه به نزدیکی فصل تابستان، شرایط به مراتب سخت تر خواهد بود

رئیس سازمان صمت استان گیلان در ارتباط با تعامل با واحدهای صنعتی نیز تاکید کرد: نحوه تعامل و تفاهم باید به گونه ای انجام شود که کمترین آسیب وارده را در پی داشته باشد چراکه صنایع و کارخانجات متعلق به همه مردم است و همگی از چرخش اقتصادی و ایجاد اشتغال آنها بهره مند می شویم و تعطیلی حتی یک واحد به نفع هیچ کس نیست.

فرهاد دلق پوش با قرائت نامه خانه صنعت، معدن و تجارت در این نشست، مبنی بر پیگیری قضایی خسارات ناشی از قطعی های اخیر، اظهار داشت: انجمن ها و تشکل های صنعتی ضمن گلایه مندی بشدت پیگیر هستند که از محل ماده 25 قانون کسب و کار واحدهای صنعتی برای جبران بخشی از خسارات ناشی از قطعی برق و گاز پیگیری و اقدام نمایند.

رئیس سازمان صمت گیلان اضافه نمود: البته در جلسات مشترک اتاق بازرگانی، خانه صنعت و انجمن های صنعتی بیشترین تعامل لازم برای جلب رضایت بخش صنعت را فراهم کردیم و مقرر شد که از زمان های قطع برق برای تعمیرات دستگاه ها و یا در قالب تعطیلات تابستانه معمول استفاده نمایند و تفاهم نامه ای هم در این رابطه با شرکت برق تنظیم نمایند.

دلق پوش در پایان تصریح کرد: تاکنون برای فعالیت تولید رمز ارزها هیچگونه پروانه بهره‌برداری صادر نشده است و تعدادی جواز تاسیس صادر که به مرحله اجرا و بهره برداری نرسیده اند و اگر واحدی در استان است فعالیت دارد، غیر مجاز است.

بدون اطلاع قبلی برق صنایع گیلان قطع نخواهد شد

در این نشست، که با حضور مدیران فروش و دیسپاچینگ برق استان برگزار شد این مسئولین نیز درخواست جدی گرفتن هشدارها و ابلاغیه های شرایط حاد شدند و در این رابطه جواد بیدی، معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع برق استان گفت: واحد های تک شیفت می توانند ساعت شروع شیفت خود را صبح ها زودتر شروع و به جلو بکشند که با پیک مصرف تداخل نکند برخی از صنایع که چند شیفتی هستند نیز با امضای تفاهم نامه، می توانند برنامه مناسب را دریافت نمایند.

معاون فروش وخدمات مشترکین توزیع برق گیلان تاکید کرد: به هیچ وجه بدون اطلاع قبلی برق صنایع قطع نخواهد شد لذا در صورت تماس با واحدهای شاخص صنعتی، توقع همکاری برای انعقاد تفاهم نامه برای هماهنگی بیشتر و کاهش خسارات را داریم.

منبع: روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

304293

مطالب مرتبط