معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان:

خشکسالی مراتع کار را به واردات علوفه کشاند

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان با اشاره به خشکسالی و ضعیف شدن مراتع استان گفت: با توجه به خشکسالی‌های موجود، امسال واردات علوفه ضروری شده است.
تصویر خشکسالی مراتع کار را به واردات علوفه کشاند

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر در خصوص واردات علوفه سخت و خشبی همچون یونجه اقدام عملی صورت نگرفته است اما کارهای اجرایی آن در حال برنامه‌ریزی و پیش رفتن است.

وی با بیان اینکه امور اجرایی تامین و واردات علوفه از طریق وزارتخانه پیگیری می‌شود، افزود: سهمیه استان پس از اتمام امور اجرایی و برنامه‌ریزی‌ها تعیین خواهد شد و علوفه مورد نیاز میان دامداران توزیع خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان به نبود خشکسالی و عدم نیاز به واردات علوفه در سال پیش اشاره و تصریح کرد: امسال به علت خشکسالی به وقوع پیوسته ضرورتی برای واردات علوفه و توزیع آن میان دامداران ایجاد شده است.

صادقی در خصوص جمعیت دامی استان زنجان اعلام کرد: استان زنجان دارای حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین است که حدود ۲۵۰ هزار راس آن دام سنگین و مابقی دام سبک هستند.

وی افزود: برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که میزان علوفه مورد نیاز دامداران در سال نزدیک به ۱۸۵ هزار تن علوفه است.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد این مقدار علوفه مورد نیاز می‌تواند در داخل استان تامین شود، گفت: مقداری از کمبود علوفه نیز می‌تواند از طریق استان‌های دیگر که تولید عمده یونجه دارند جبران شود.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی همچون کشت و صنعت مغان یا استان همدان از قدیم الایام تولید یونجه را به صورت عمده انجام می‌دهند می‌توانند همان طور که گفته شد جهت جبران علوفه مورد نیاز لحاظ شوند.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

324901