یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اوتیسم، پوشش بیمه‌ ای است

عضو هیات مدیره انجمن اوتیسم ایران گفت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اتیسم و خانواده‌های آنان پوشش بیمه‌ ای است، زیرا این افراد هزینه‌های بسیاری دارند و با پوشش بیمه‌ای می‌توان بخشی از هزینه‌ها را کاهش داد که دراین زمینه سازمان بیمه سلامت حمایت‌های خوبی انجام داده است.
تصویر یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اوتیسم، پوشش بیمه‌ ای است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید فوآد محمدی سازمان بیمه سلامت درباره حمایت‌های بیمه‌ ای انجام شده از افراد اوتیسم افزود: اتیسم متوقف نمی‌شود و روند درمانی طولانی مدتی دارد و هزینه‌های مربوطه همواره بر دوش خانواده است. اهمیت این‌که بیمه‌ها به هزینه‌های اوتیسم بپردازند بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: در زمینه بیمه‌های تکمیلی نیز نیاز داریم که شرکت‌های بیمه‌ای حمایت کنند. برخی از داروهایی که برای افراد اوتیسم تجویز می‌شود، قیمت‌های بالایی دارند و موضوع بیمه تکمیلی در این زمینه اهمیت دارد. بیمه یکی از مسائل بسیار حیاتی برای افراد اوتیسم محسوب می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن اوتیسم ایران بیان کرد: کمک‌های سازمان بیمه سلامت در زمینه حمایت از افراد اوتیسم جای قدردانی دارد. مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت در این زمینه از افراد اوتیسم حمایت‌های مناسبی انجام دادند و توجه ویژه‌ای به این افراد شد. همچنین در این زمینه پیشنهاداتی از طرف انجمن اوتیسم به سازمان بیمه سلامت ارائه شد

که مورد موافقت قرار گرفت. امیدواریم در آینده بتوانیم تفاهم نامه‌های بیشتری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت برای حمایت بیشتر از افراد اوتیسم داشته باشیم و حمایت مناسبی که از افراد اوتیسم انجام شده، ادامه دار باشد.

324663