به گزارش سایت خبری پرسون، رسول فرخی میکال امروز با بیان اینکه معلمین یکی از اقشار زحمتکش و فرهیخته جامعه هستند، اظهار کرد: این قشر علیرغم نقش مهم در ساختن آینده جامعه با مشکلات فراوانی مواجه بوده و بر همین اساس مجلس نگاه ویژهای به این قشر از جامعه دارد.
وی با اشاره نقش رتبهبندی معلمان در ارائه خدمات آموزشی بهتر در جامعه گفت: طرح رتبهبندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفهای معلمان باید به مرحله اجرا درمیآید.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس با تأکید بر اهتمام مجلس به حل مشکل معلمان در کشور افزود: مجلس شورای اسلامی به مسئله فرهنگیان نگاه خاص و ویژه دارد.
فرخی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان با اجرای لایحه رتبهبندی معلمان، بیان کرد: در جلسه هشت تیرماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی مصوب شد معلمان در پنج عنوان آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم دارای رتبه شوند که این نکته به تصویب نهایی کمیسیون مربوطه رسیده و گزارش نهایی آن در صحن مجلس در شرف اتمام کارها است.
وی یکی از درخواستهای مهم فرهنگیان را رتبهبندی معلمان دانست و تصریح کرد: با اجرای این لایحه تحول عظیمی در آموزشوپرورش رخ داده و معلمان با آرامش خاطر بیشتری به وظیفه معلمی خود میپردازند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه لایحه ارائه شده دولت به مجلس در خصوص رتبهبندی معلمان با اصل درخواست فرهنگیان و قانونگذار تناقض داشته است، گفت: بعد از ارائه این لایحه توسط دولت، مجلس شورای اسلامی درصدد بود است تا این لایحه به یک رتبهبندی واقعی تبدیل شود لذا مجلس در تلاش است تا در پایان عمر دولت طرح رتبهبندی معلمان تصویب شود.