پرسون گزارش می‌دهد؛

انتقادات جنجالی دو پزشک مشهور از مدیریت ویروس کرونا در ایران

محمدرضا هاشمیان و داود پیام طبرسی دو پزشک معروف این روزهای کرونایی در ایران هستند که مواضع و انتقادات آنها از مدیریت ویروس کرونا در روزهای پایانی عمر دولت به یک جنجال تبدیل شده است. 
تصویر انتقادات جنجالی دو پزشک مشهور از مدیریت ویروس کرونا در ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا هاشمیان و داود پیام طبرسی دو چهره مشهور و هر دو پزشک بیمارستان مسیح دانشوری هستند. هاشمیان بیشتر از طریق فضای مجازی و طبرسی با عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا فعال و در حال ارائه خدمات و اطلاعات به مردم به ویژه در اوج سردرگمی آنها در اوایل شیوع این ویروس می‌باشند.

در کمتر از یک مانده به پایان دولت دوازدهم این دو پزشک سرشناس انتقادات جنجالی را نسبت به دولت و وزارت بهداشت مطرح کردند؛ در ضعف وزارت بهداشت و درمان در واردات واکسن و به طور کلی مدیریت ویروس کرونا هیچ شکی نیست؛ اما انتقادات دقیقه نودی نیز این پزشکان نیز عجیب است.

انتشار فیلم قطعی برق در آی‌سی‌یو

محمدرضا هاشمیان، فوق تخصص آی‌سی‌یو بیمارستان مسیح دانشوری ابتدا با انتشار فیلی راجع به قطع برق در آی‌سی‌یو در فضای مجازی جنجال آفرید. قطعی برق بیمارستان ها توسط رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و رئیسی، سخنگو ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین شخص رئیس جمهور تکذیب شد.

اما هاشمیان در این رابطه می‌گوید: "مساله‌ای که در مورد قطعی برق و مواجه شدن این شرایط برای دستگاه‌های ونتیلاتوری که وزارت بهداشت در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده وجود دارد این است که وزارت بهداشت بدون هماهنگی و بررسی انجمن این دستگاه‌های ونتیلاتور را خریداری کرده است. آنها با قطعی برق دچار اختلال شدید در عملکرد می‌شوند. دستگاه ونتیلاتور تلویزیون نیست که با متصل شدن به برق اضطراری عملکردش بدون اختلال ادامه داشته باشد. کوالیتی دستگاه ونتیلاتور کاملا دچار افت می‌شود. برق اضطراری کیفیت عملکرد را کاهش می‌دهد و فشار اکسیژن کم می‌شود و بیمار از دست می‌رود."

واکنش رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به اقدام هاشمیان

با انتشار این فیلم، علی اکبر ولایتی، رئیس بیمارستان مسیح دانشوری نامه‌ای هشدارآمیز خطاب به هاشمیان، پزشک این بیمارستان نوشت.

در نامه ولایتی آمده است که "طرح موضوعات فنی و تخصصی خارج از روال قانونی و معین آنهم به صورت اغراق آمیز می‌تواند نتایج معکوس به بار آورد و عملکرد پزشکان خدوم را مورد ضعیف و خدشه قرار دهد.
امید است شما که خود از پیش قراولان عرصه خدمت در این حوزه هستید، با توجه به جایگاه علمی و سازمانی خود موارد فوق الاشاره را رعایت نمایید و بیش از پیش در کلام حرمت را لحاظ فرمایید. در صورت تکرار چنین مواضعی از سوی شما، این جانب ناچار خواهم بود تصمیمات جدی تری اتخاذ نمایم."

نمکی باید محاکمه شود

اما مواضع و انتقادات جنجالی هاشمیان ادامه‌دار بود. وی در یک پخش زنده اینستاگرامی با انتقاد از مدیریت بیماری کرونا گفت که نمکی باید محاکمه شود. ضمن این که وی سفر ایرانی‌ها به ارمنستان و تزریق واکسن در این کشور را خفت‌بار دانست.

مواضع جدید پیام طبرسی/ رئیسی تیم خود را مستقر کند

مواضع جدید پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هر چند به اندازه صحبت‌های هاشمیان جنجالی نبود؛ اما قابل توجه است.

وی با آغاز موج پنجم شیوع کرونا در کشور به انتقاد از وزارت بهداشت پرداخته و گفته این چه وضع واکسیناسیون و بازی با رنگ‌ها است؟

طبرسی از رئیس جمهور منتخب خواسته که تیم بهداشت و درمان خود را مستقر کند و وارد عمل شود.

این پزشک در تازه‌ترین صحبت خود گفته که به کشور موج خیز کرونا در دنیا تبدیل شده‌ایم و ترکیه توانسته 50 درصد جمعیت کشورش را واکسینه کند؛ اما ما نتوانسته‌ایم.

ضعف مدیریت در پیشگیری از شیوع کرونا و انجام واکسیناسیون مردم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ اما انتقادات این دو پزشک در شرایطی که چند روز بیشتر به عمر دولت باقی نمانده است؛ با تأخیر زیادی ابراز می‌شود. ضمن این که پیام طبرسی خود عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و از مسئولانی است که باید در مقابل مردم پاسخگو باشد.

322780