معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با پرسون:

۲۸/۵۱ درصد از دانش‌آموزان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱ ۲۸.۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان زنجان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

تصویر ۲۸/۵۱ درصد از دانش‌آموزان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند

ذبیح الله تاراسی در گفت‌وگو با رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، با بیان اینکه ۴/۴۶ درصد دانش‌آموزان استان زنجان دچار لاغری و کمبود وزن هستند، اظهار کرد: این در حالی است که وزن ۶۷ درصد دانش‌آموزان استان طبیعی است.

وی به وضعیت نیروی متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت آموزش و پرورش استان زنجان به لحاظ نیروی متخصص تربیت بدنی خوب است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان افزود: با توجه به شرایط و الزامات ساماندهی که در وزارتخانه است، کمبود نیروی تربیت بدنی در مقطع متوسطه و ابتدایی وجود ندارد.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای جایگزینی بازنشستگان دو گزینه وجود دارد، افزود: استخدام‌های ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان دو روش برای جایگزینی بازنشستگان نیروهای تربیت بدنی هستند.

تاراسی با بیان اینکه تلاش شده که همواره تعادل میان افرادی که بازنشسته می‌شوند و افرادی که جذب می‌شوند برقرار باشد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۶ آموزگار تربیت بدنی زن، ۱۳۱ آموزگار تربیت بدنی مرد در مقطع ابتدایی مشغول به فعالیت هستند.

‏ وی با بیان اینکه ۱۳۴ همکار مرد در مقطع متوسطه، ۱۱۲ همکار زن در همین مقطع مشغول به انجام خدمت‌رسانی هستند، افزود: علاوه بر این عوامل اجرایی نیز در مدارس و سالن‌های ورزشی وجود دارند که جزو نیروهای تربیت بدنی محسوب می‌شوند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان زنجان پیرامون رویکرد آموزش و پرورش در مبحث پرورش قهرمانان و استعدادیابی تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش در بحث پرورش قهرمان و استعدادیابی متفاوت از ورزش و جوانان است و بیشتر به افزایش سواد حرکتی دانش‌آموزان مرتبط می‌شود.

تاراسی به وجود المپیادهای درون مدرسه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: از دل این المپیادهای درون مدرسه ای بچه‌های مستعد به هیئت ها معرفی می‌شوند تا بحث پرورش قهرمانی آنها پیگیری شود.

فاطمه شمشیرگر _ استان زنجان

323923