پاسخ سازمان حج و زیارت درباره سفر به عتبات: عراق هنوز ویزایی صادر نکرده است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره موافقت ستاد ملی کرونا برای برقراری سفر هوایی به عتبات توضیحاتی ارائه کرد.
تصویر پاسخ سازمان حج و زیارت درباره سفر به عتبات: عراق هنوز ویزایی صادر نکرده است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره موافقت ستاد ملی کرونا با برقراری سفر هوایی به عتبات گفت: در حال حاضر از طرف عراق هیچ خبری نیست. عراق هنوز ویزایی برای سفرهای کاروانی به عتبات صادر نکرده است.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا نیز اعلام کرده است چنانچه عراق به دستورالعمل بهداشتی که صادر کرده است پایبند باشد، ما هم با این شرایط موافق هستیم، اما هنوز در این خصوص مجوز کتبی صادر نشده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفر هوایی به عراق خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم سفر هوایی به عراق انجام می‌شود، اما به صورت کاروانی انجام نمی‌شود و به صورت انفرادی سفر به عراق انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: اگر قرار باشد به صورت کاروانی سفر به عراق انجام شود باید هم دستورالعملی که از سوی عراق صادر شده است، انجام شود و هم پروتکل‌های بهداشتی که از سوی سازمان حج و زیارت تدوین شده است رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی از این پروتکل‌ها از این قرار است که کاروان‌های اعزامی از شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند، اجازه سفر ندارند و همچنین باید حتما مسافران تست pcr داشته باشند و سفر به صورت هوایی انجام شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره سفر در ایام عرفه و محرم به عراق گفت: این موضوع به دولت عراق بستگی دارد، اگر ویزا برای سفر به صورت کاروانی صادر شود، اعزام مسافران انجام می‌شود. سازمان حج آمادگی کامل در این زمینه دارد و همه اقدامات لازم از جمله تعیین هتل و... صورت گرفته است، اگر عراق ویزا برای سفرهای کاروانی صادر کند، مشکلی برای اعزام زائران به عراق نداریم، چراکه هم سازمان حج و زیارت از سال گذشته پروتکل‌هایی برای اعزام زائران تدوین کرده و هم عراق در این خصوص دستورالعمل‌هایی تهیه کرده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: هیچ‌گونه سفر زمینی به عراق انجام نمی‌شود.

323839