دبیر و مسوول دبیرخانه جشنواره استانی سلامت و رسانه خبر داد:

نخستین جشنواره سلامت و رسانه در زنجان مرداد برگزار می‌شود

دبیر و مسوول دبیرخانه جشنواره استانی سلامت و رسانه از برگزاری جشنواره سلامت و رسانه در زنجان طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته با هدف زمینه‌سازی تقویت و توسعه تعامل برای ارتقای سطح سلامت مردم و اجتماعی‌سازی سلامت طی مرداد امسال خبر داد.

تصویر نخستین جشنواره سلامت و رسانه در زنجان مرداد برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، مصطفی محمدی افزود: این جشنواره در نظر دارد تا با تقویت کار تخصصی و حرفه ای و استفاده از ظرفیت عظیم و بی‌بدیل اصحاب رسانه در بخش رسانه‌های دیجیتال، مکتوب، خبرگزاری‌ها طی 2 سال گذشته در هفت محور با رقابت سالم را برگزار کند.

وی اهداف جشنواره را ایجاد وحدت، همدلی، همفکری و هم‌افزایی بین خادمین نظام سلامت و اصحاب فرهیخته رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: اعتمادسازی و امیدآفرینی عمومی نسبت به حوزه سلامت به عنوان سرمایه اجتماعی و ضرورت اساسی و پیش نیاز مهم برای فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سلامت جامعه، ارتقای سطح سواد و مهارت عمومی در حوزه سلامت، ارتقای سواد رسانه و رجوع به رسانه‌های مرجع و منابع موثق را از دیگر اهداف جشنواره است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: اقناع‌سازی، فرهنگ‌سازی و اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی مردم در حوزه سلامت، اجتماعی‌سازی سلامت و افزایش مشارکت‌های عمومی و همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مردم با حوزه سلامت در راستای اجتماعی‌سازی سلامت از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی اظهار داشت: بخش‌های این جشنواره شامل خبر، گزارش، عکس، مصاحبه، تیتر، مقاله، یادداشت و سرمقاله و طراحی گرافیک (تایپوگرافی، اینفوگرافی، صفحه آرایی، دیزاین و...) است که اصحاب رسانه استانی می‌توانند در بخش‌های یاد شده شرکت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه آثار تولیدی در فاصله زمانی ۱/۴/۱۳۹۸ تا ۳۱/۴/۱۴۰۰ در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری (ویژه استانی) منتشر شده باشد افزود: در آثار ارسالی باید نام دقیق صاحب اثر در صفحه منتشره قید شده باشد، "افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید دارای تاییدیه مدیر مسوول رسانه استانی و یا سراسری باشند".

دبیر این جشنواره ادامه داد: رسانه‌های شرکت کننده باید دارای مجوز فعالیت باشند و از طرفی هر متقاضی می تواند در سه بخش و با ۳ اثر در هر بخش شرکت کند.

وی در خصوص تعداد اعضای شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره نیز گفت: بر این اساس بیش از ۲۰ نفر شرکت کننده نفرات اول، دوم و سوم، بین ۱۰ تا ۲۰ نفر شرکت کننده نفرات اول و دوم و بین ۵ تا ۱۰ نفر شرکت کننده فقط یک نفر انتخاب خواهند شد و از طرفی آثار ارسالی کمتر از تعداد تعیین شده، در سایر بخش‌ها ادغام و یا حذف می‌شود.

این مسوول تاکید کرد: فقط آثاری پذیرفته می‌شود که در حوزه سلامت تولید و منتشر شده باشد و جوایز جشنواره برای نفر اول در هر رشته تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم در هر رشته: لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم در هر رشته: لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال تعیین شده است.

محمدی با اشاره به نحوه بارگذاری و نحوه ارسال آثار نیز افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای بارگذاری آثار در سایت دانشگاه به آدرس http://Art.zums.ac.ir - zumsart۲۰۲۰@gmail.com مراجعه کنند و در صورت عدم موفقیت انجام این کار می‌توانند اصل آثار به دبیرخانه جشنواره سلامت و رسانه به آدرس جاده گاوازنگ، مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه، دبیرخانه اولین جشنواره استانی سلامت و رسانه تحویل دهند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار یکم مرداد سال ۱۴۰۰ و زمان اختتامیه نیز بین ۲۰-۱۶ این ماه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه اهالی رسانه استانی برای شرکت در این جشنواره به مقررات عمومی آن توجه داشته باشند، ادامه داد: تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و قبول تمام مقررات اعلام شده در سایت دانشگاه، مالکیت مادی و معنوی آثار برای شرکت کننده محفوظ خواهد بود، در غیر این صورت، تمامی آثار حقوقی به عهده ارائه دهنده اثر بوده و دبیرخانه جشنواره هیچ گونه مسوولیتی در قبال این تخلف نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره حق استفاده از آثار در رسانه‌های مکتوب و چاپی و اطلاع‌رسانی، تبلیغات فرهنگی و نمایش در داخل و خارج کشور را با ذکر نام حقیقی یا حقوقی خواهد داشت و از طرفی بعد از دریافت آثار در دبیرخانه جشنواره به هیچ عنوان امکان خارج کردن اثر مقدور نیست.

محمدی افزود: سرعت در انتقال مفاهیم، جذابیت در آگاهی بخشی و خلاقیت و نوآوری از ویژگی‌های اصلی آثار ارسالی بوده و این جشنواره به دنبال راهکار و آثاری است که با روش‌های حرفه‌ای و خلاقانه، خدمات، دستاوردها و پیام‌ها و مفاهیم حوزه سلامت و پیشگیری را به ساده‌ترین و نافذترین شکل ممکن نمایش دهند و جذابیت اثر از نظر ساختاری، خلاقیت در ایده‌پردازی و انتقال مفاهیم با کیفیت از اولویت بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: تقاضای شرکت در جشنواره باید صرفا توسط نماینده قانونی رسانه تکمیل و به جشنواره ارسال و از طرفی به تمامی آثار پذیرفته شده، گواهی شرکت در جشنواره اعطا خواهد شد.

این مسوول یادآوری کرد: تلفن‌های تماس ۰۲۴۳۳۳۳۱۳۹۵، ۰۹۰۳۰۶۹۶۱۴۲ - ۰۹۱۲۱۴۱۷۴۴۰ برای پاسخگویی به سوالات و هماهنگی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

323786