با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی؛

افتتاح اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در اقبالیه قزوین

آیین افتتاح هم‌زمان بیست چهار مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مسولان استانی در مرکز خصوصی نور امید اقبالیه قزوین انجام گرفت.

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان تحت عنوان مرکز نور امید با حضور جمعی از مسوولان استانی در شهر اقبالیه استان قزوین بعدازظهر سه شنبه مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مرکز که یکی از ۲۴ مرکز درمانی و بازتوانی می باشد، مربوط به سازمان بهزیستی است که امروز به شکل همزمان در مراسم ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

ساختمان این مرکز از سوی اداره کل بهزیستی استان قزوین تخصیص یافته و تجهیزات آن نیز از سوی خیران تامین شده و خدمات آن نیز برای ارایه به معتادان به بخش خصوصی برون سپاری شده است.

این مرکز ظرفیت پذیرش و نگهداری ۶۰ معتاد را داراست و در شروع فعالیت خود ۳۰ مددجو را پذیرش نموده است. از جمله خدمات این مرکز، سم زدایی، مداخلات اجتماعی و روانی، بازتوانی و حرفه آموزی به معتادان است.

بیشترین ارتباط معتادان با این مرکز در ۱۲ ماهه ابتدایی خواهد بود که چهار ماه آن به صورت بستری و ارایه خدمات سم زدایی و مداخلات اجتماعی و روانی است و هشت ماه از آن خدمات سرپایی به صورت حرفه آموزی است که معتادان را آماده بازگشت به جامعه خواهد نمود.

بخشی از هزینه نگهداری معتادان در این مرکز به شکل پلکانی از سوی سازمان بهزیستی به شکل یارانه تامین می شود و بخش کمی نیز از سوی بیماران پرداخت می شود. برای نگهداری هر بیمار معتاد، بهزیستی ماهانه ۱۵ میلیون ریال یارانه اعطا می کند.

در این مراسم محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، عیسی قبادی معاون هماهنگی اقتصادی استاندار، علیرضا وارثی و رضا گروسی مدیران کل بهزیستی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی و علی رحمانی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین حضور داشتند.

با افتتاح این مرکز مهم در شهر قزوین و طرح موضوعات دیگر مثل وام 50 میلیونی معتادان، امید می رود تا با افزایش انگیزه میان این افراد گرفتار در بند اعتیاد، در میزان تقاضای استفاده از این امکانات نیز تغییرات چشم گیر و امیدوار کننده ای برای جامعه ایجاد شود.

230104