خواص شگفت‌انگیز ادویه هل در دوران کرونا

​هل خواص ضدالتهابی دارد بنابراین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن غیرمسری مانند بیماری‌های مربوط به سندرم متابولیک را کاهش دهد.
تصویر خواص شگفت‌انگیز ادویه هل در دوران کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، هل دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی است. یکی از خواص ویژه و بسیار ارزشمند هل، جلوگیری از تشکیل خلط در گلو است. از این رو می‌توان آن را به محصولات لبنی و پودینگ‌ها افزود تا اثر شیر را که موجب تشکیل خلط در گلو می‌شود خنثی کرده و به گوارش آن نیز کمک کند.

دانه‌های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس‌ها و برونش‌ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می‌کنند. هل چنان‌که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می‌کند، اضطراب و نگرانی را کاهش می‌دهد و در رفع افسردگی مؤثر است.

هل همچنین کلیه‌ها را تقویت می‌کند و گفته می‌شود برای درمان شب ادراری کودکان مفید است. البته مصرف زیاد آن تپش قلب را افزایش می‌دهدهل دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضد میکروبی است و اثرات درمانی آن نیز از چنین خواصی نشأت می‌گیرد. هل یک ادویه بی‌خطر است و می‌توان در تهیه انواع غذاها، دسرها و شیرینی‌جات و غیره از آن استفاده کرد.

​هل خواص ضد التهابی دارد بنابراین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن غیرمسری مانند بیماری‌های مربوط به سندرم متابولیک را کاهش دهد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که هل برای مقابله با باکتری‌های بیماری‌زای دهان مانند «استرپتوکوکوس موتانس» و «کاندیدا آلبیکنس» مؤثر است.

323565